Lépésről-lépésre tisztítják meg a medret a hordaléktól, már a Kis-Tisza poroszlói szakaszán tartanak.
Folyamatosan zajlanak a kotrási munkák a Tisza-tónál. A Közép-Tisza-völgyének árvízbiztonságán az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF), és a Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (KÖTIVIZIG) megbízásából a Kötiviép’B Kft. dolgozik. Az uniós támogatással megvalósuló teljes fejlesztés célja öt részprojekten keresztül a Tisza folyó biztonságos árvízi levezetésének megvalósítása.
Az "Árvízi biztonság növelése a Közép-Tisza völgyben" elnevezésű beruházás öt részprojektből áll. Ennek egyike a Tisza-tó védelmi rendszerének rekonstrukciója, melynek keretében a kivitelező megkezdte a Kisfüredi-fok hidromechanizációs kotrását a 0+000 - 1+874 töltéskilométer szelvények között – áll a KÖTIVIZIG közleményében.
A Kötiviép’B Kft. tájékoztatása szerint a következő időszakban a természetvédelmi engedély birtokában folytatják a kotrást a Kiskörei hajózsilip felvízi várakozó terében, valamint a Téli kikötő bejáratában, ezt követően pedig a Kis-Tisza alsó bekötés 0+000-0+300 szelvények közötti szakaszon is megkezdi a munkálatokat.
A korábbi Komplex Tisza-tó projekt folytatásaként ugyancsak a cég munkájával indul a Kis-Tisza megtisztítása a Poroszlói szakaszon, valamint októberben a IV. öblítőt is megszabadítják a hordaléktól. Ha a körülmények megfelelőek lesznek, a Kisfüredi fok kotrásának és a kőmunkáknak is nekiállhatnak.
Mint arról korábban lapunk is beszámolt: a Tisza-tónál nyár végén elsőként a Kis-Tiszán indult a mederkotrás. Szeptember 22-ig elvégezték a hullámverés elleni kőmű helyreállítását és pótlását a sarudi szakaszon. A rekonstrukcióval érintett partvédelmi művek fölé belógó fák gallyazása is megtörtént, ezzel megteremtették a későbbi biztonságos munkavégzés feltételeit.
Az öblítőcsatornákból százezer köbméternyi hordalékot távolítanak el.
Kékinfrastruktúra fejlesztést zárt le Letkés uniós támogatással.
Két patak mederrendezését valósítaná meg Zalaegerszeg. A Nagypáli-pataknál záportározókat építenének, míg a Ságodi-pataknál egy 900 méteres szakaszon átalakítják a medret, hogy szabályozottan, károkozás nélkül elvezethessék a csapadékvizet.