A decemberi hidegben megtorpant, de januárban új lendületet vett az építkezés. Az iroda- és porta épületekben, valamint a javítócsarnokban is már a szakipari munkákat végzi a KE-VÍZ 21 Zrt.
Lassan célegyenesbe fordul a szabolcsi vármegye székhely új autóbusz telephelyének építése. A Nyíregyháza tömegközlekedését biztosító buszok számára egy olyan telephely épül a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. generálkivitelezésében, amely maradéktalanul kielégíti a mai kor igényeit és a távlati fejlesztéseket is ütemezetten képes kiszolgálni.
A projekt Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata megbízásából valósul meg, az épület tervezését az ’A’ Stúdió ’90 Kft. végezte. A létesítményt a Tiszavasvári úton található korábbi, úgynevezett „barnamezős” beruházás részeként kialakított fejlesztési területen alakítják ki.
A 2022 tavaszán indult beruházás során az alábbi fő projektelemek valósulnak meg:
Ahogy arról lapunk korábban beszámolt: novemberre többszintes iroda- és portaépület, a javítócsarnok, valamint a hulladéktároló szerkezetépítési munkáival is elkészült a generálkivitelező.
Héver Gábor projektvezetőtől most megtudtuk: a kivitelezés előrehaladott állapotban van annak ellenére, hogy az elmúlt hónapok időjárása nagyban befolyásolta a munkavégzést. A decemberi hideg időszak miatt a külső munkákat leállították, ám az eddigi januári időjárás kedvezett a folytatásnak. Mint mondta: ezen a télen már érezhető az energiaárak emelkedése: a téliesítési költségek elszálltak, át kellett gondolni, hogy milyen munkákat végezzenek az épületekben.
Az iroda- és portaépületekben zajlanak a szakipari munkák, illetve – az időjárási viszonyok figyelembevételével - folyamatosan készül a homlokzati felületképzés. A javítócsarnok épületében is már a belső szakipari munkákat végzik.
„Az autóbuszok üzemanyag ellátásához a telephelyen diesel üzemanyagtöltő létesül, amelynek elkészítettük az alépítményi munkáit, illetve elhelyeztük a 60 ezer literes föld alatti tartályt, amelyet az üzemanyag tárolására használnak majd” – részletezte a projektvezető.
Héver Gábor ismertette, miért jelent kihívást a beruházás.
„Az autóbusz telephely kivitelezése során olyan komplett rendszer kiépítése a feladatunk, amely kapcsolódik az üzemeltető folyamatosan fejlesztett informatikai és vállalat irányítási rendszeréhez. Emiatt a vizsgasori eszközök és a műhely felszerelések, valamint egyéb eszközök beépítésével kapcsolatban szoros és bizalomra épülő együttműködés szükséges a projektben résztvevő szakemberek között.”
Az előremutató egyeztetések eredményeként az automata olajadagoló, illetve üzemanyagtöltő rendszer, a vizsgasor, az automata autóbuszmosó berendezés és minden egyéb eszköz a mai kor igényeinek megfelelő infrastruktúra kiépítésével valósul meg.
Amennyiben az időjárás is kedvez, a következő hónapokban folytatják a hátralévő külső munkákat, elkészül a telepet körülvevő kerítés, az öntözőkút, az öntözőrendszer. Haladnak tovább a belső szakipari munkákkal és készítik a tálcás homlokzatburkolatokat.
Két patak mederrendezését valósítaná meg Zalaegerszeg. A Nagypáli-pataknál záportározókat építenének, míg a Ságodi-pataknál egy 900 méteres szakaszon átalakítják a medret, hogy szabályozottan, károkozás nélkül elvezethessék a csapadékvizet.
A projekt jelentős fejlesztés, mellyel javult a Győr-Moson-Sopron vármegyei település környezete és az ott élők életminősége.