Elsőként a 4 kilométeres északi ütem építése kezdődött meg, a déli 15 kilométeres szakaszt a tervek szerint a jövő év elején kezdik. A megye közlekedését mintegy 55-60 kilométernyi útfelújítás is fejleszti.
Szerdán letették az Eger gyorsforgalmi elérhetőségét biztosító M25-ös út első és második kivitelezési ütemének alapkövét. Az M25-ös új nyomvonalon, 19 kilométeren köti majd össze Heves megye székhelyét az M3-as autópályával. Az első ütemet alkotó kiegészítő munkákat már májusban elkezdte a Colas Út Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Colas Közlekedésépítő Kft. konzorciuma. A második ütemben az M25-ös 4 kilométer hosszú északi szakasza jön létre.
Az alapkőletételen kiderült, a második fázis kivitelezői a Colas Út Zrt., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. lesznek.
Az eseményen a harmadik, déli ütemben épülő 15 kilométeres szakaszról is szó esett. Nagy Róbert, a beruházó NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, erre az ütemre a kivitelezői közbeszerzési felhívás a múlt héten jelent meg. Erre a szakaszra az év égéig szeretnének vállalkozói szerződést kötni, hogy a jövő év elején elindulhasson a munka. A III. ütem várható befejezése 2020 ősze.
Az alapkőletételen Homolya Róbert, közlekedésügyi államtitkár hangsúlyozta, az 1990-es évek elején az ország 500 kilométrenyi gyorsforgalmi úthálózattal rendelkezett, ez a szám 2015-re 1500 kilométerre növekedett, 2022-ig pedig 2400 kilométerre bővül a hálózat. "Arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy a most futó útépítő programra szánt 2500 milliárd forint több mint a felét a hazai költségvetés fedezi, vagyis a magyar emberek munkájának köszönhetően a gazdaság már van olyan helyzetben, hogy ilyen nagy fejlesztéseket tud finanszírozni" - tette hozzá Homolya Róbert.
Az egri születésű államtitkár a már meglévő utak karbantartásáról is szót ejtett: „A magyar kormány egy 100 milliárdos programot indított be, ami az uniós forrásokkal együtt csaknem 1000 kilométernyi út megújulását teszi lehetővé.” A program Heves megyének 5-6 milliárd forintos fejlesztést, és 55-60 kilométernyi útfelújítást jelent.
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.