A most induló munkák által Andornaktálya elkerülő utat kap, továbbá összeköttetést nyer az M25-ös és a 25-ös út.
Jövő hétfőn elkezdődnek az Eger gyorsforgalmi elérhetőségét biztosító M25-ös munkálatai – adta hírül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közleménye. A projekt első lépéseként a kapcsolódó beruházások kezdődnek meg: megépül az andornaktályai 2502-es elkerülő út, illetve megújul a régi 25-ös utat az új M25-össel összekötő 252-es út.
A NIF híre szerint mindkét kapcsolódó projektet a Colas Út Építőipari Zrt., Colas Hungária Építőipari Zrt. és Colas Közlekedésépítő Kft. alkotta konzorcium kivitelezi.
Az új nyomvonalon létrejövő 2502-es kétszer egy sávon kapaszkodósávval kialakítva épül ki (az ábrán kékkel jelölve). Az Andornaktálya lakóparkjához legközelebb eső szakaszon mintegy 850 m hosszon erdősávval kialakított zajvédő fal létesül. Andornaktálya belterületi szakaszán forgalomcsillapító elemek épülnek. A beruházásban megvalósul az Eger-patak hídja, a Füzesabony-Eger vasútvonalat keresztező felüljáró illetve a 2502-es és az M25-ös különszintű csomópontja is.
A 252-es főút rekonstrukciójában az útszakasz burkolatmegerősítést és korszerűsítést kap.
Ahogy azt korábban megírtuk az Egert az M3-assal összekötő M25-ös gyorsforgalmi út 4 km-es északi ütemének közbeszerzése folyamatban van. Eredményes eljárás esetén szerződéskötés és kivitelezés nyáron várható. A befejező, mintegy 15 km hosszú déli ütemre vonatkozó kivitelezési közbeszerzési eljárás várhatóan júniusban megjelenhet. A több ütemben megépülő M25 autóút 2020-ra készülhet el.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.