Csak itt és csak most! – mutatjuk, miért érdemes kimenni a Construmára
Fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Csak itt és csak most! – mutatjuk, miért érdemes kimenni a Construmára

magyarepitok.hu

2018.04.13. 08:40

A legjelentősebb gyártókkal interjúzva elég sok értékes dolgot találtunk, amit kizárólag a vasárnapig tartó kiállításon gyűjthetünk be. Többek közt jelentősen olcsóbbá téve az építkezésünket, megnyerve a legújabb fejlesztéseket vagy éppen megkapva a megfelelő, akár 20-30 perces szaktanácsadást.

Hirdetés

Miért érdemes ellátogatni budapesti Hungexpo területén szerdán kezdődött építőipari és otthonteremtési szakkiállításra? A választ egy gyors körkérdés segítségével kutattuk a legjelentősebb gyártók közül néhányat megszólaltatva a rendezvény második napján.

A képre kattintva galéria nyílik - fotók: Bernát Benjámin


Ez nagyon nem olyan, mint a világhálón!

Az építőipari segédanyagokat gyártó Mapeitől fenti kérdésre nem csupán a cég, hanem az egész kiállítás szempontjából választ kaptunk.

„Ezt a kérdést joggal felteheti, akit látogatóként hívnak a Construmára, hiszen az interneten ma már minden információ megtalálható”

– kezdte a beszélgetést a Mapei Kft. ügyvezető igazgatója.

Markovich Béla úgy fogalmazott, három olyan dolog van, ami miatt mégis megéri kijönni vasárnap estig a Hungexpo területére. „Nagyon sok gyártó, köztük a Mapei is, az újdonságot mindig a vásáron mutatja be először. Ha valaki időben akar lépni, és ezt kedvező áron megszerezni, itt meg tudja tenni. A második dolog az a rengeteg kedvezmény és nyerési lehetőség, amivel jelentős költségeket lehet megtakarítani, de csakis itt és most lehet ezeket elérni.”

A harmadik tényezőt abban látja az ügyvezető, hogy itt a helyszínen élőben lehet megtapasztalni a különböző eszközöket és termékeket. „Márpedig az nagyon nem ugyanaz, mint a világhálón. Ráadásul itt áll mellette legalább egy szakember, akivel teljesen körbe lehet járni a termék tulajdonságait a vevő szempontjait érvényesítve, azonnali és szakszerű válaszokat kapva.”


Speciális padlóval védik a gyereket a sérüléstől

A Mapei standja mintegy 40 fős állandó szakember létszámmal várja a vendégeket a legjelentősebb közép-európai építőipari kiállításon. Markovich Béla elsőként azt emelte ki, hogy a vendégeik két nyereményjátékban is részt vehetnek: „Egy nagy értékű Bianchi trek kerékpárt sorsolunk ki azok közt, akik az öt nap alatt regisztráltak. Emellett minden nap kisorsolunk egy 80 ezer forint értékű vásárlási utalványt az aznap regisztráltak között.”

Az ügyvezető hozzátette, náluk is folyamatos a szaktanácsadás a cég termékeivel kapcsolatban, illetve több újdonságot is bemutatnak. „Például megtekinthető a Mapecomfort padlóburkolati rendszer, ami csökkenti az esések okozta ütődéseket. Gyerekszobába és sportterekbe is ajánljuk, miután kisebb sérüléseket okoz a hagyományos felülethez képest.” Hozzátette, a burkolatok állandóan megújuló színvilágát követve rendszeresen kiigazítják az általuk forgalmazott fugák színvilágát: a legújabb fugák a mostani Construmán ismerhetők meg.


Egyedülálló magyar fejlesztés a Construma egyik kuriózuma

Az idei Construmán a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. standjának középpontjába a saját fejlesztésű napelemes tetőcserepét állította. A cég standjának szakembereitől megtudtuk, a jelenleg engedélyezés alatt levő Futuron tetőcserép a teszteken remekül teljesít, szeptembertől előrendelhető.

Miután a termék még nincs piaci forgalomban, a Construma egyik kuriózuma, hogy a tetőcserepet a kiállításon meg lehet nézni, és teljes körű információt lehet róla nyerni a szakemberektől felhasználói szemszögből. A tapasztalatok szerint nagyon sokan máris meghozták a vásárlói döntést, értékelve a nagymúltú magyar cég termékének dízájnját és kedvező tulajdonságait.

A Terrán fejlesztése egy korábbi képen - Fotó: Dernovics Tamás

Fontos tudni, hogy a hazai piacon egyedülálló, Terrán gyártotta szolárcserepek a tesztek szerint ugyanúgy teljesítenek, mint a napelemek, más szempontból viszont előnyösebbek lehetnek.

Ahogy azt korábban megírtuk, a tetőcserép felületébe integrált napelemeknél alkalmazott technológiai és tudományos megoldások nem voltak újak, az innováció a szolárcserép gazdaságossá tételében van. Ez volt a társaság kitűzött célja az fejlesztés elindításakor, és ez a tesztek szerint teljes mértékben megvalósult.


Napi 8-16 ezer litert fogyasztunk belőle, mi az?

A Baumit a Terránhoz hasonlóan az otthonteremtés jövőbe mutató formáját helyezte a középpontba a Construmán. Agg Zoltán, a cég területi ügyvezetője az idei megjelenésről lapunknak beszámolva az Egészséges Lakóklímát (Gesundes Wohnen az osztrák tulajdonú cég nyelvén – a szerk.) emelte ki. Ennek alapkoncepcióját az adja, hogy az ember által legtöbbet fogyasztott elem a levegő, amiből naponta 8-16 ezer liter áramlik át rajtunk. Ennek megfelelően a kizárólag mésztartalmú, tehát természetes anyagból készült termékcsalád célja, hogy a levegő a lehető legegészségesebb legyen. Ideális páratartalommal, hőfokkal, a lehető legkedvesebb hőingadozással.

A hátterében az osztrák anyacég által évek óta végzett kutatása áll, melyben több mint 20 modellépületben mérik folyamatosan ezeket a paramétereket kielemezve a szigetelést.

Agg Zoltán arról is beszámolt, a vásárlói igényeket felmérve a cég egyértelműen abba az irányba mozdult el, hogy egy-egy ház felépítését környezetbarát és egészséges Baumit-anyagokkal szolgálja. Hozzátette, bár sokakban az a sztereotípia maradt meg a vállalatról, hogy homlokzatokkal foglalkozik, valójában egy generális társaságról beszélünk. „Falazunk, vakolunk, hőszigetelünk, burkolunk, festünk, tehát egy házépítés során nagyon sok mindent tudunk biztosítani.” Aláhúzta, rendszerben gondolkodnak: „akár a hidegburkolásról, akár a klímáról, akár a hőszigetelésről beszélünk, mindent rendszerben kínálunk.”


A pincétől a tetőig kerámiából

Az idei kiállításon 210 négyzetméteres standdal megjelenő Wienerberger megjelenését meghatározta, hogy a Tondach 2018-tól a Wienerberger termékmárkája. A két cég integrációja egyesítette a kerámia építőanyagokat: a pincetéglától, falazaton, áthidalókon, a födémrendszeren és a kéményen át egészen az épület külső borítását képező homlokzatburkoló téglákig és a kerámia tetőrendszerig. Ahogy ezt a cég kihelyezett ábrája is mutatja, a Wienerberger célja, hogy az egész házat ebből az anyagból lássa el. A kerámia építőanyagok kizárólag természetes alapanyagokból készülnek, hozzájárulnak az egészséges lakóklíma megteremtéséhez.

Nagy Zsolt marketing vezető lapunknak elmondta, egyrészt speciális megoldásokra adnak választ a standon. „Egyre több olyan érdeklődő van, aki monolit falazatban gondolkodik, kiváltva a szigetelőanyagot. Erre természetesen van megoldásunk, így akár 20-30 perces beszélgetéseket tudnak a kollégáinkkal folytatni a vendégek. Ezt a Construma nélkül nagyon nehéz összehozni, tehát érdemes kilátogatni.”

A Wienerberger termékei közül a standon nagy hangsúlyt kapnak a Porotherm Okostéglák, melyek 40-60 %-kal jobb hőszigetelő képességgel rendelkeznek a hagyományos téglákhoz viszonyítva. A marketing vezető a cég újdonságaként a kéményrendszert jelölte meg, amit eddig csak más országokban árult a vállalat, ennek legfontosabb előnye a nagyon egyszerű beépíthetőség.


Nem csupán téglából lehet házat építeni

A Leier idén két standdal jelentkezett: a kültéri standon a díszburkolatokat mutatja be, ugyanakkor a cég több év után a belső térbe is visszatért. A társaság megjelenését Kovács Katalin, marketing munkatárs segítségével jártuk körbe.  

A benti stand négy sarkán több termékcsoportot mutatnak be: zajvédőfalakról, kertépítő térkővekről, födémekről, kéményekről és betoncserepekről is nyerhető információ. Ugyanakkor a Leiernél is nagy hangsúlyt kap, hogy egy teljes ház a pincétől a padlásig felépíthető Leier-építőanyagból.

Kovács Katalin kiemelte a stand talán legfeltűnőbb elemeként az előregyártott betonelemet, amivel arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy nem csupán téglából lehet házat építeni. „Ez ráadásul a munkaerőhiánnyal küzdő építőiparnak egy jó megoldást kínál, miután kevés emberrel gyorsan lehet belőle építeni.” A szakember úgy vélekedett, az ágazat érdeklődése folyamatosan nő ez iránt a megoldás iránt, ami egyébként a hely és az idő szűkösségét is jól kezeli. „A végfelhasználóknál pedig mi is igyekszünk tudatosítani, hogy ez az eszköz nem azonos a régről negatívan elkönyvelt panel fogalmával. Ráadásul előre tervezhető benne a vezetékek és az ablakok helye.”

A Leier egy nyereményjátékkal is színesíti a megjelenését, amivel 300 ezer forintos építőanyag-ajándékutalványt lehet nyerni. A sorsolásban azok vehetnek részt, akik a Leier beltéri standján felépített házikónál készítenek magukról képet, majd ezt feltöltik egy meghatározott internetes felületre.

Galéria

Mapei KftinterjúTerrán Tetőcserép Gyártó Kft.ConstrumakiállításBaumit Kft.Leier Hungária Kft.Wienerberger Zrt.