Januárra elkészülnek a Galvani híd és a Soroksári híd, valamint a hozzájuk csatlakozó hét kilométernyi közút építésének megvalósíthatósági tanulmányai. Az útszakasz mentén kerékpáros infrastruktúra is épül.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pénteken közzétette a budapesti Galvani híd és a hozzá kapcsolódóan épülő, több mint 7 kilométer hosszú közút tervezésére kiírt ajánlati felhívást.
A tervezési feladat legfontosabb része, hogy megvalósíthatósági tanulmányt kell készíteni a Galvani utca és az Illatos út vonalában építendő útra, amely tartalmazza a Galvani és Soroksári Duna hidakat. A Galvani híd esetében egy, a Soroksári híd esetében több változat is bemutatandó a tanulmányban, amelyből a tervzsűri által kiválasztott szerkezetre el kell készíteni az engedélyezési tervet is.
A tervezendő új közúti szakasz a Fehérvári úttól kezdődik, és a Galvani utca meglévő szakaszának átépítésével kapcsolódik majd a Galvani Duna hídhoz. Ezután Csepel szigetcsúcson keresztül teljesen új nyomvonalon haladva folytatódik a Soroksári Duna-ági hídon keresztül a meglévő Illatos út átépítésével az Üllői úti csomópontig, összesen 7,45 kilométer hosszan.
A Fehérvári út és a Szerémi út (6. sz. út), valamint a Soroksári út és az Üllői út közötti szakaszokon 2x2 sávval épül majd ki az új útvonal (ebből 2,35km átépítés, 1,5km pedig új út). Az útszakasz a középső részén, azaz a Szerémi út (6. sz. út)-Csepel sziget-Soroksári út vonalon 2x3 sávos keresztmetszetű lesz (0,4km átépítés, 3,2km új út).
Összesen 7 db csomópont, valamint minden szakaszon irányhelyes (vagyis az út mindkét oldalán megtalálható) kerékpáros és gyalogos infrastruktúra is kiépül. Utóbbi a hidakra is vonatkozik, melyek egyébként 2x3 sávval épülnek. A hidak legnagyobb nyílásának mérete várhatóan nagyobb lesz 110 méternél, a folyószakaszra vonatkozó hajózási előírások miatt.
Az ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje 2017. január 12.
A központi forgalomirányító rendszer (KÖFI) segítségével az állomási jelző- és biztosítóberendezéseket egy központból működtetik a teljes vonalon, a rendszer pedig folyamatos és pontos visszajelzést ad a berendezések állapotáról, valamint a közlekedő vonatok helyzetéről.
Egy 200 méter szerkezeti hosszúságú, Tisza folyón átívelő új közúti híd is létesül.
A beruházásban két új különszintű csomópontot létesítenek; Görbeháza elkerülő utat kap.