Tíz év alatt a hazai energiaszükséglet feléig akarja felturbózni a napelemparkok termelését a kormány egy programmal. Enyhítik a CSOK-kérelmeket lassító bürokráciát – derült ki az idei első kormányinfón.
A kormány jóváhagyta a 450 kilométeres Budapest-Kolozsvár gyorsvasút létrehozásának tervtanulmányait. A hírt Lázár János miniszter jelentette be szokásos csütörtöki kormányinfóján, amit először tartottak meg 2018-ban.
A projektről először októberben, a Magyar Vasút 2017 konferencián beszélt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Az iho.hu akkori cikke szerint a projekt magyar–román együttműködés keretében zajlik. A román fél kérésére ez a később megvalósuló Budapest–Bukarest gyorsvasút első szakaszát képezi. Szijjártó Péter ugyanakkor a Teodor Meleșcanu román külügyminiszterrel folytatott tárgyalásán is jelezte, Magyarország támogatja a Budapest–Kolozsvár-gyorsvasút tervét, és remélik, ez lesz az első lépése a két főváros összekötésének.
A mostani kormányinfón Lázár János arról is beszélt,
a kormány célja, hogy tíz éven belül ne legyen szüksége az országnak importáramra.
Ehhez a földtulajdonosoknak engedélyt és kedvezményes hitelt biztosítanak kis teljesítményű napelemparkok létrehozásához. Elmondása szerint Paks 50 százalékot fedez a napi áramigényből, az másik 50 százalékot fedező importot akarják kiváltani a hazai energiapolitika új pillérével. Az egy hektáros területeken létrejövő napelemparkok által termelt energiára az állam felvásárlási kötelezettséget vállal.
A kormányinfo további híre, hogy a kormány megkönnyíti a családi otthonteremtési kedvezménnyel kapcsolatos ügyintézést. A tárcavezető jelezte, a bürokratikus akadályok csökkentéséről két hét múlva dönt a kormány.
A Lecpes Kft. munkájával a megyeszékhely belvárosának közelében alakítanak ki rekonstrukcióval, valamint a korábbi építészeti koncepcióhoz illeszkedő új épületrésszel szociális intézményt, a beruházás az ütemterv szerint halad.
A Layher különböző rendszerelemeinek jó kombinálhatósága és az Allround rendszer rugalmassága nélkül a projekt megvalósítása lehetetlen küldetés lett volna.
Minden idők egyik legkomplexebb állványtervezési feladatára került sor, hiszen egy olyan szerkezetet kellett megvalósítani, amely képes körülbelül 80 tonna terhet elbírni egy 26 méter fesztávú hídszerkezeten.