Az eddig elkészült szakaszokat egészen Nyírszőlősig hosszabbítják meg, így teljessé válik a város nyugati elkerülését biztosító út. A beruházást négy éven belül kell kivitelezni.
Megjelent az ajánlati felhívás a 338-as főút folytatásához kapcsolódó mérnöki feladatok ellátására. A közbeszerzés a Nyíregyházát nyugatról elkerülő út közel 8 kilométeres, befejező részének megvalósítását készíti elő. A kétszer egy sávos út új nyomvonalon jön létre, 12 méteres koronaszélességgel, 3,5 méteres sávszélességgel, 2,5 méteres padkaszélességgel.
A nyíregyházi nyugati elkerülő első szakasza 2013 novemberétől 2014 októberéig épült meg az M3-as autópályától a Kálmánházi útig tart 2,2 kilométeren. A második ütemben a Kálmánházi út és a Tiszavasvári út közötti 4,5 km-es szakaszt 2015. októberben adták át, ezzel Nyíregyháza Nyugati Ipari Parkját is bekötötték az országos autópálya-hálózatába.
A most megjelent hirdetmény két szakaszra vonatkozik:
Az első szakaszt (3,77 km) másodrendű főúti hálózati besorolással kivitelezik. A nyomvonal külön szintben keresztezi a Budapest-Miskolc-Szerencs-Nyíregyháza vasútvonalat, míg a 38-as főutat körforgalmi csomóponttal keresztezi. A második szakasz (4,11 km) összekötő úti hálózati besorolással valósul meg, a végszelvényben körforgalmi csomóponttal.
A hátralevő rész mindkét szakaszának a 2020-as év utolsó negyedévét jelölte meg határidőként a kormányzat gyorsforgalmi útfejlesztési ütemterve. A beruházás kiviteli terveire kiírt közbeszerzést tavaly áprilisban a Cívis Komplex Mérnök Kft. és az Opus Team Kft. nyerte el közös ajánlattevőként.
Kialakítanak egy mérnökséget és egy rendőrségi épületet is Monor térségében.
Burkolatot cserél, járdákat épít át és vízelvezető rendszereket újít fel a HE-DO Kft. a budapesti Csinszka utcában.
Egyszerre három tervező csapat dolgozott az az M85-ös egységes műszaki megoldásain.