A Békéscsaba gyorsforgalmi elérhetőségét célzó beruházásban a Körösön épülő hídnál már megtörtént a hídgerendák beemelése.
A tervezett M8-as autópálya részeként létrejövő, Nagykőröst Békéscsabával összekötő M44-es leghosszabb, 66 kilométeres szakasza három részre felosztva épül a NIF Zrt. beruházásában. Ebből az első és a harmadik szakasz a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. konzorciumának feladata, a második pedig az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft., a Soltút Kft. és az A-Híd Zrt. alkotta konzorciumé. Szerkesztőségünk információi szerint a kivitelezési munkák decemberben és januárban a következőképpen alakultak:
A Tiszakürt és Kunszentmárton közötti részen (I. szakasz) 3 kilométer hosszan a homokos kavics és a CKT rétegre felkerült az aszfalt alapréteg. Kettő kivételével már az összes műtárgynál elkészült a töltés, most ezeknek a töltéskonszolidációja van folyamatban. A szakasz legnagyobb, 512-es számú műtárgya a Körösön épülő híd, itt megtörtént az 55 darab hídgerenda beemelése. A főpálya tekintetében a teljes szakaszon elkészült a töltés m3-as jelű anyagának a beépítése, és 90%-ban az árok kiszedése is. Ami a közműveket illeti, két helyszínen már elkészült a villamoskábelek kiváltása.
A második, Kunszentmárton és Csabacsűd közti szakaszon is elkezdték a földmunkákat, a töltésalapozások a teljes szakaszon kész vannak, jelenleg a védőréteg kialakítása zajlik. A keresztező vízfolyások átereszei mindenhol elkészültek, s nagyrészt lezajlott a töltéskonszolidáció is. A hidaknál a töltéskonszolidáció után megkezdődtek a cölöpözési munkák. A novemberi és decemberi esőzések nagyban megnehezítették az előrehaladást, decemberben pedig megtörtént a munkaterület lezárása és a téliesítés. A munka újraindulása leghamarabb a hónap végén várható, az időjárás függvényében.
A Csabacsűdtől Kondorosig tartó III. szakaszon a töltésalapozás és -építés, illetve a töltés felső egyméteres rétegének kialakítása zajlik. Már elkészült a csabacsűdi csomópont töltése, és épülnek a vízelvezető átereszek, a hosszcsatornák és a keresztszivárgók. Két és fél kilométer hosszan elkészült a CKT alapréteg, melyre már egy réteg aszfaltot is beépítettek. Emellett megkezdődött az összes keresztező út töltésének építése, és folyamatban van a cölöpözés a keresztező utak hídjainál, illetve a fő pályahidak nagy részénél a közbülső támaszok esetében. A 976-os számú vadátjárónál is elkészült a cölöpözés és a pillérek, itt januárban behelyezték a tartókat.
Már a harmadik szakaszon is lezajlott a téliesítés, vagyis a rézsűk megvédése a kimosódásoktól, a vízelvezető árkok kialakítása, a víztelenítés. A munkák december 20. környékén kerültek felfüggesztésre. A munka újrakezdésének időpontja várhatóan szintén január, de az időjárás függvényében későbbre is tolódhat.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.