A szalagkorlátot váltó terelőfal az „Érj Haza biztonságban!” programban valósult meg. Ennek keretében az Euroaszfalt és a Colas is elkészült az M5-ös, illetve M7-es autópályákon a betonfalak kivitelezésével.
Átadták az M3-as autópályán mintegy 23 km-es hosszúságban megépült beton terelőfalat. A Duna Aszfalt és a Ferrobeton alkotta konzorciumban utóbbi cég a gyártást, előbbi pedig a kihelyezést végezte el. A betonelemek két funkciót is betöltöttek, miután a kivitelezés közben a forgalomtereléshez (a munkaterület elhatárolásához) is felhasználták őket.
A kivitelező három ütemben végezte el a munkákat a 10-es és a 35-ös kilométer között (néhány szakaszon megmaradt a szalagkorlát, így jön ki a 23 kilométer). Tavaly augusztustól a Budapest közeli 9 km-es, illetve Gödöllő térségében fekvő, 8 km-es részt alakította ki. Az idén májusban kezdődő részprojektben a középső, mintegy 8 km-es pályaszakasz kapta meg a betonkorlátot.
A Gödöllő melletti pihenőnél tartott ünnepélyes átadón Tasó László, az NFM államtitkára azt hangsúlyozta, a betonterelő elem megvédi a pályaelhagyástól a közlekedőket, ami növeli a biztonságot. Hozzátette, a most átadott projekt a mintegy 55 milliárd forintos „Érj haza biztonságban!” program keretében valósult meg, ez az M3-as mellett az M5-ös és M7-es autópályákat is érinti.
Dr. Nemes-Nagy Tibor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója azt hangoztatta, hogy a fenntartás szempontjából a betonfalnak további előnyei vannak. A karbantartása olcsóbb, és a takarításához csupán egyszer kell a felületén végig haladni (ezzel szemben a szalagkorlátnál többször is), illetve balesetek után a helyreálltás sokkal egyszerűbb, és jóval kevesebb forgalomkorlátozással jár. Hozzátette, a falnak önmagában van egy visszafogó hatása, ami visszatartja a sofőröket a túlzott sebesség bevállalásától.
A Magyar Közút tájékoztatása szerint az M3-as projektjével egy időben az M5-ösön és az M7-esen végzett munkálatok is befejeződtek. A csere országosan 64 kilométeres szakaszon történt meg, a beruházás összesen mintegy 6,9 milliárd forint európai uniós forrásból készült el.
Az M5-ösön a Colas Hungária Zrt., míg az M7-es autópályán az EuroAszfalt Kft. volt a kivitelező. A betonelemeket a M3-as és M5-ös autópálya esetében a Ferrobeton Zrt. gyártotta, az M7-esnél pedig a SW Umwelttechnik Magyarország Kft.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.