Egy százalékos fluktuáció, folyamatos növekedés és a piacvezető szerep bizonyítja: az etika jó üzletpolitika. Üzleti Etikai Díjat nyert a Mapei Kft.
Az Üzleti Etikai Díjat László Ervin professzor, a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító főszerkesztője azzal a szándékkal hozta létre 2000-ben, hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erősítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat.
Az etikus működés pillérei a Mapei-nél a fenntarthatóság, a kiemelkedően tartós megoldást nyújtó, egészséget nem veszélyeztető, környezetbarát építési termékek innovációja, a 25 éve tartó tudásmegosztási program, valamint a helyi közösségek támogatása és a szociális felelősségvállalás. Mindezt egy munkavállaló központú, empatikus vezetési politika egészíti ki.
„Az etika számomra azt jelenti: hosszú távon úgy gondolkodni, olyan dolgokat tenni, ami több területen is jót hoz. Ami hosszú távon előre mutat. Nagyon örülünk a díjnak, úgy érzem, ez az elmúlt évek üzletpolitikájának a visszaigazolása” – mondta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.