Négy éve tartó országos program keretében került sor a XXIII. kerületi alkotás helyreállítására. A szobor a szintén A-Híd projektben megújuló GOH-csomópont szomszédságában található.
Szerdán újabb felújított műalkotást adhatott át ünnepélyes keretek között az A-Híd Zrt. Köszöntőjében Sal László vezérigazgató elmondta: a vállalat már ötödik éve ünnepli meg május közepén a Hidak és Hídépítők Napját, ennek keretében 2014-ben tette a felajánlást, miszerint minden évben, saját költségen restauráltat egy Nepomuki Szent János szobrot az ország területén. A választás idén a főváros tulajdonában lévő, a XXIII. kerületi Templom utcában található szoborcsoportra esett. A Varga Zoltán hivatásos restaurátor által végzett felújítás a Budapest Galériával egyeztetve, a főváros engedélyével történt.
A szobor közvetlen közelében található a Grassalkovich út – Ócsai út – Haraszti út kereszteződésében lévő felüljáró, melynek rekonstrukcióját az A-Híd a Strabaggal közösen végzi. A vezérigazgató röviden erre a projektre is kitért: elmondta, hogy némileg elhúzódhat a munka, mivel műszaki problémák adódtak a felüljáró támaszaival.
Geiger Ferenc, a XXIII. kerület polgármestere örömtelinek nevezte, hogy a szobor felújításával a helyi hagyományokat ápolják. Elmondta: Soroksár ezer szállal kötődik Nepomuki Szent Jánoshoz, a hidak és folyók védőszentjéhez, hiszen annak idején Mária Terézia a soroksári svábokat a Dunán keresztül, hajóról és kompokról telepítette be. A halászat és a molnárság pedig hagyományosan Soroksáron űzött szakmák. Kiemelte, hogy Sal Lászlóval már több mint tíz éve működnek együtt, és megköszönte neki, hogy idén ezt az 1885-ben felállított szobrot választották.
Az ünnepség keretében a XXIII. kerületi Mikszáth Kálmán Általános Iskolából Lakatos Patrik, a kerületi szavalóverseny nyertese és Mike Kristóf hatodik osztályos tanuló adtak elő egy-egy verset.
Az új megoldások terén élen járó társaságként a WHB a Facebook után a TikTokon is az elsők közt jelent meg a hazai építőiparban, ugyanakkor a marketingkampányai is rendre sikereket érnek el a szakmai megmérettetések során. Az emögött húzódó stratégiáról Szikszai Zsanett, marketing vezetővel beszélgettünk, akinek a pályafutása együtt haladt a WHB fejlődésével, így komoly tapasztalatokra alapozhat a magyar vállalat marketingstratégiájában.
Első ízben adták át Kőbánya Építészeti Díját, ahol többek között a Market Építő Zrt. által kivitelezett Bosch Budapest Innovációs Kampusz is dicséretben részesült.