A fél kilométeren zenélő útként épülő R67-es öt települést kerül el új nyomvonalon, más szakaszain viszont a meglévő 67-es utat bővítik négysávos gyorsúttá.
Kaposvárott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő és a kivitelező képviselői aláríták a 67-es főút Kaposvár és M7 közötti szakaszának kivitelezői szerződését. A beruházó NIF híréből kiderül, a Strabag Építő Kft., Strabag AG és a Soltút Kft. alkotta konzorcium augusztusban kezdi el a munkákat.
A fejlesztésnek köszönhetően Kaposvár négysávos gyorsforgalmi úthálózaton keresztül lesz elérhető, a beruházással a menetidő 9 perccel csökken a megyeszékhely és az autópálya között. A NIF azt írja, a beruházás első ütemében 33,2 km hosszon kétszer két sávos gyorsút épül meg (mely autóúttá fejleszthető), 2019 őszétől 110 km/h sebességgel használhatják az új R67-es ezen szakaszát.
Az R67-es Somogyaszaló, Mernye, Mernyeszentmiklós, Vadépuszta és Somogybabod településeket új nyomvonalon kerüli el, a települések közötti szakaszokon pedig részben a meglévő 67-es főutat építik át gyorsúttá, illetve jelentős hosszon új szakaszok épülnek.
A fejlesztés keretében összesen három körforgalom, három különszintű csomópont, három különszintű átvezetés, egy vadátjáró és két le- és/vagy felhajtóág épül meg.
Az R67-es egyik, Kaposvár felé vezető szakaszán 500 méter hosszan megvalósul Magyarországon az első akusztikus aszfalt, amiről korábban itt írtunk.
Grátzer Szabolcsot, a Market tervezési osztályvezetőjét kérdeztük a szabvány jelentőségéről és a BIM-fejlesztések irányairól.
A HE-DO által jócskán a határidő előtt lezárt projektben nem csupán az aszfalt és a járdák újultak meg: a zöld szempontok is érvényesültek, és egy játszótér is létre jött.