A fél kilométeren zenélő útként épülő R67-es öt települést kerül el új nyomvonalon, más szakaszain viszont a meglévő 67-es utat bővítik négysávos gyorsúttá.
Kaposvárott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő és a kivitelező képviselői aláríták a 67-es főút Kaposvár és M7 közötti szakaszának kivitelezői szerződését. A beruházó NIF híréből kiderül, a Strabag Építő Kft., Strabag AG és a Soltút Kft. alkotta konzorcium augusztusban kezdi el a munkákat.
A fejlesztésnek köszönhetően Kaposvár négysávos gyorsforgalmi úthálózaton keresztül lesz elérhető, a beruházással a menetidő 9 perccel csökken a megyeszékhely és az autópálya között. A NIF azt írja, a beruházás első ütemében 33,2 km hosszon kétszer két sávos gyorsút épül meg (mely autóúttá fejleszthető), 2019 őszétől 110 km/h sebességgel használhatják az új R67-es ezen szakaszát.
Az R67-es Somogyaszaló, Mernye, Mernyeszentmiklós, Vadépuszta és Somogybabod településeket új nyomvonalon kerüli el, a települések közötti szakaszokon pedig részben a meglévő 67-es főutat építik át gyorsúttá, illetve jelentős hosszon új szakaszok épülnek.
A fejlesztés keretében összesen három körforgalom, három különszintű csomópont, három különszintű átvezetés, egy vadátjáró és két le- és/vagy felhajtóág épül meg.
Az R67-es egyik, Kaposvár felé vezető szakaszán 500 méter hosszan megvalósul Magyarországon az első akusztikus aszfalt, amiről korábban itt írtunk.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.