A beruházásnak köszönhetően a Rákoshegyen áthaladó észak-déli forgalom a lakott területeket elkerülve juthat át Pestszentlőrincre. A 317 tulajdonost érintő útvonal projektjét 277 adásvétellel és 7 ezer aláírással tudta előkészíteni a helyi önkormányzat.
Kedden délelőtt Budapesten átadták a XVII. kerületi Ferihegyi út újonnan elkészült szakaszát. A Duna Aszfalt kivitelezésében a Rákoshegy központját tehermentesítő út második szakasza készült el.
Az összesen 2,6 kilométeren (a korábbi földutat kiváltva) megépülő Ferihegyi út a lakott területeket elkerülve segíti a XVII. kerület közlekedését. A beruházás első ütemében még 2014-ben megépült az első 0,9 kilométeres szakasz, most a maradék 1,7 kilométer jött létre a Melczer utca és Bélatelepi út között.
Az új út elsősorban a túlterhelt Lőrinci út és Baross utca észak-déli irányú forgalmát veszi át. A most átadott Ferihegyi út a lakott területeket nagy ívben kikerülve csatlakozik be a Bélatelepi útba.
Rákoshegyet és Pestszentlőrincet összekötő Ferihegyi út már a második világháború előtt létezett, ám azt a ferihegyi reptér megépülése megszüntette. Ennek pótlása már a 80-as években felmerült, miután egyre több nehézséget okozott a Baross utca túlterheltsége. A fejlesztés minden választásnál megjelent a programok között, de végül senkinek sem sikerült kiviteleznie.
A Ferihegyi út és a Baross utca csomópontján tartott keddi átadón Riz Levente, a kerület polgármestere elmondta, sokszor tűnt teljesen lehetetlen vállalkozásnak a projekt. „A legsimább része az volt, hogy a kellő pénzt előteremtsük, és a kivitelezést végrehajtsuk.”
A polgármester elmondta, a legnagyobb gondot a tulajdonviszonyok okozták: olyan osztatlan közös tulajdonú ingatlanokat kellett feltérképezni, melyekben több száz tulajdonos volt egyszerre. "Velük külön-külön kellett megállapodnunk Tolnától Baranyáig, illetve Brazíliától Izraelig." Összesen 317 tulajdonosa volt az út által érintet tterületnek, 277 adásvételi szerződést írtak alá, 20 kisajátítást végeztek. A teljes projekthez 10 ezer oldalnyi papír és 7 ezer aláírás kellett.
Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az átadón arról beszélt, a kormány 1,3 milliárd forinttal támogatta a Ferihegyi út meghosszabbítását. Hozzátette, amellett, hogy a kabinet elkötelezett az új utak építésére, az idei és jövő évben csaknem 100 milliárd forint áll rendelkezésre a meglévő utak karbantartására és felújítására.
A teljes beruházást az 1,3 milliárdos kormányzati forrás mellett egy 240 millió forintos önkormányzati önrész fedezte.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.