A Hungaroring, Fót és Mogyoród elérhetősége is jelentősen feljavul a HE-DO, a Penta és a KM Építő Kft. által kivitelezett beruházásban, amit 2019 nyaráig fejeznek be.
Lerakták a Mogyoród közelében épülő új autópálya-csomópont alapkövét. Az uniós és hazai források felhasználásával megvalósuló beruházást a HE-DO Kft., a Penta Általános Építőipari Kft., valamint a KM Építő Kft. kivitelezi.
A projektben az új csomópont mellett egy több mint másfél kilométeres, új nyomvonalú kétszer egy sávos út is kiépül, ami a Mogyoródra Fótról bevezető Fóti úthoz (2101-es számú út) kapcsolja be a csomópontot. A NIF Zrt. nettó értéken számítva 4,99 milliárd forintos beruházásában egy autópálya feletti híd és négy darab körforgalom is létrejön, ebből kettő az M3-asnál, kettő pedig a most épülő bekötő úton. A csomóponthoz két felüljáró is létesül, továbbá 473 méternyi zajárnyékoló fal.
A most épülő csomóponttól nyugatra van egy régebbi lejárat, ám ez csak részben tudta megoldani a környék forgalmát, ugyanis csak a Budapest felől és a Budapest felé közlekedők tudták használni, emellett mindkét irányból csak rossz minőségű utakon lehetett rá feljutni.
Ezt a problémát orvosolva az M3-astól délre létrejövő körforgalom a Hungaroring irányába teremt új lejáratot, immár a Debrecen felől érkezőknek is lehetőséget adva. Hasonló jelentősége van az északi oldalon létrejövő körforgalomnak, ez is kétirányú lesz, illetve az új bekötő úttal jó minőségű elérhetőséget teremt Fót és Mogyóród számára.
Ahogy az a fenti ábrán is látszódik, a csomóponthoz terveznek egy későbbi beruházást is (a "távlati ütem" szaggatott vonallal jelölve), melyben a Hungaroringhez egy jó minőségű út épül ki.
Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese az alapkőletételen elmondta, a munkák már elindultak, megtörtént a nagynyomású gázvezeték kiváltása. A területelőkészítés után további közműkiváltások következnek, majd az új csomópont északi és déli körforgalmának földmunkái is megkezdődhetnek. A kivitelezés várhatóan 2019 nyarára fejeződik be.
Tuzson Bence államtitkár azt hangsúlyozta,
a beruházás egyik fontos hozománya lesz, hogy az eddig csak az M2-est használó fótiak az M3-as segítségével is el tudnak majd jutni a céljukhoz.
A politikus szavaiból az is kiderült, tervben van egy Fótot elkerülő út megépítése is.
Vécsey László, Pest megyei országyűlési képviselő arra hívta fel a figyelmet, hogy a mogyórodiak eddig inkább csak elszenvedték az M3-as és a Hungaroring okozta terheket. Mostantól azonban közvetlen hasznát látják a közelségnek. Hozzátette, nem csak Fótot és Mogyoródot szolgálja a projekt, hanem jó hatással lesz Kerepes-Szilasligetre is, az ottaniak sokkal jobb elérést nyernek az M3-ashoz.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.