Az új nyomvonalon épülő gyorsforgalmi úthoz számos kapcsolódó részprojektet is kivitelez a Duna Aszfalt.
Kedden délben Békéscsabán megtartották az M44-es gyorsforgalmi út legkeletibb szakaszának projektnyitó ünnepségét. Ahogy azt korábban is jeleztük, a Kondoros és Békéscsaba közötti 17,6 kilométeres kétszer kétsávos utat a Duna Aszfalt Kft. építi meg új nyomvonalon.
Az M44-es az M8-as egy rövid szakaszával együtt kapcsolja be Békéscsabát a gyorsforgalmi hálózatba,
megépítésével Budapestről a békési megyeszékhelyre 45 perccel csökken az útidő.
A 111 kilométeres új út további két nagy szakasz által jön létre: a 62 kilométeres középső szakaszon (Tiszakürt és Kondoros) már előrehaladott munkák folynak, míg a nyugati 31 kilométer (Nagykőrös-Tiszakürt) egyik ütemének kivitelezői közbeszerzése decemberben jelent meg.
A hivatalosan most megnyitott projektben a munkaterületet már februárban átvette a kivitelező. Jelenleg, lőszermentesítési munkák zajlanak, valamint a szállítóutak és a felvonulási területek kialakítása folyik. A napokban megkezdődnek a régészeti feltárások, valamint a műtárgyaknál a próbacölöpözési munkák. A nagytömegű földmunkák, az időjárás függvényében várhatóan néhány héten belül megkezdődhetnek.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházása hazai forrásból nettó 41 milliárd forintos szerződési értéken valósul meg, átadási határideje 2021. január 31. A 99+910-es és a 117+530 kilométerszelvények közt az alábbi munkákat végzik el:
A tervezett végcsomópontnál tartott keddi sajtóeseményen Tóth Andor Nándor, az NFM helyettes államtitkára; Vantara Gyula, Békés megyei képviselő; Dr. Rákóczi Attila, a megyei Kormányhivatal főigazgatója és Pántya József, a NIF útfejlesztési igazgatója is részt vett.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.