Négyszáznál is többen regisztráltak a hidász szakma legfontosabb hazai rendezvényére, melyet jövő héten tartanak Siófokon, neves külföldi előadók részvételével.
Az országszerte jelentős közlekedési infrastruktúra fejlesztésekkel párhuzamosan óriási mértékben beindultak a hídépítések is Magyarországon: a jövő évben már egyszerre négy Duna híd és két-három Tisza híd építése zajlik majd egyidőben. Mindez – a sok kisebb híd mellett – bőven ad témát a jövő héten Siófokon megrendezésre kerülő Hidász Napok konferencián, mely a hidász szakma egyik legnagyobb hazai eseménye.
A június 6-án kezdődő háromnapos rendezvényt Sitku László, a Hidászokért Egyesület elnöke nyitja majd meg. A regisztrált résztvevők száma meghaladja a 400 főt, tehát még a tavalyinál is nagyobb az érdeklődés a konferencia iránt.
Sitku László kiemelte, hogy a hazánkban jelenleg tapasztalható hídépítés a második világháború utáni újjáépítés léptékét is meghaladja. Elmondta, hogy a konferencián külön blokkot kapott az új budapesti híd, a KKBK részéről többek között Schneller Domonkos fogja ismertetni a tervpályázatot. A rendezvény első napja emellett számos külföldi előadót sorakoztat fel, este pedig sor kerül a Clark Ádám Életműdíj, az Év Hidásza Díj, a Feketeházy-díj, a Massányi-díj, az Apáthy-díj, és az Év Ifjú Mérnöke díj átadására is.
A csütörtöki folytatásban szó lesz a vasúti és a közúti hidas fejlesztésekről, a harmadik napon pedig a hídtörténeti érdekességek után külön innovációs blokkban mutatják be a legújabb technológiákat. A rendezvény során különböző kiállítókkal, többek között építőipari alapanyaggyártókkal is találkozhatnak a résztvevők.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.