A 47-es út májusra befejezett elkerülő szakaszának projektzáróján méltatták a Colas és a Délút példaértékű összefogását.
Megtartották 47-es út Hódmezővásárhelyet elkerülő szakasza építésének projektzáró eseményét csütörtökön. Az ünnepségen Márki-Zay Péter polgármester köszönetet mondott a kivitelező Colas cégcsoportnak és a Délút Kft.-nek a bruttó 38 milliárd 140 millió forintos projekt határidőre történő megvalósításért.
Kiemelte, hogy a Csongrád megyei városban a beruházás hatására nőtt az életminőség és csökkent a környezetterhelés, mivel a személygépkocsik száma 50, a teherautóké pedig 75 százalékkal mérséklődött.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója, Nagy Róbert ismertette, hogy az útszakaszt március 22-án már átadták a forgalomnak, a május 31-ei határidőre pedig a kiegészítő munkák is befejeződtek. A 12,7 kilométeres, kétszer egysávos úthoz kapcsolódóan 440 ezer négyzetméter füvesítése történt meg, 1,6 kilométeren új kerékpárút és 6 kilométeren földút épült.
A projektzáró ünnepségen vetítették le első alkalommal az alábbi, a nap folyamán a YouTube-on is publikussá vált bemutató videót:
A múltat felidézve Nagy Róbert elmondta, 2012-ben született döntés a 47-es főút Békéscsaba és Szeged közötti szakaszának nagyrészt európai uniós forrásból megvalósuló rekonstrukciójáról. A hódmezővásárhelyi elkerülő út kivitelezésére 2016 októberében kötötték meg a szerződést a Colas-szal és a Délúttal, a munkaterület átadás novemberben történt.
A hat csomópontot tartalmazó útszakasz legkülönlegesebb elemének az összesen 1100 méter hosszú és tízezer négyzetméter felületű kopáncsi körhidat nevezte, mivel ilyen jellegű különszintű csomópont az országban csak egyetlen további helyen, az M1-es és az M7-es közös szakaszán, Budaörsnél található.
A kivitelezők részéről Oláh Péter, a Colas Közlekedésépítő Zrt. területi főmérnöke számolt be a projekt kihívásairól. Ide sorolta a különlegesen rövid határidőt, a nem mindennapi műszaki összetettséget és a 2017-ben beköszöntő nagyon kemény telet. Ugyanakkor elmondta, a projekt során példaértékű összefogás volt tapasztalható, ennek köszönhető, hogy sikerült mindent határidőre teljesíteni.
Újabb 2 millió köbméternyi föld megmozgatása a feladat; a korábbi tapasztalat sokat ér, de ez a munka egészen más paraméterekkel bír.
A közműépítések előkészítésében új dimenziókat nyitó talajradarról és az első BIM-es alapon megvalósuló hazai KEHOP-os vízminőség fejlesztési projektről is beszélgettünk Szabadics Rolanddal a Contech Építésügyi Konferencián, amelyhez a magyar cég számos értékes elemmel hozzájárult.