A 47-es út májusra befejezett elkerülő szakaszának projektzáróján méltatták a Colas és a Délút példaértékű összefogását.
Megtartották 47-es út Hódmezővásárhelyet elkerülő szakasza építésének projektzáró eseményét csütörtökön. Az ünnepségen Márki-Zay Péter polgármester köszönetet mondott a kivitelező Colas cégcsoportnak és a Délút Kft.-nek a bruttó 38 milliárd 140 millió forintos projekt határidőre történő megvalósításért.
Kiemelte, hogy a Csongrád megyei városban a beruházás hatására nőtt az életminőség és csökkent a környezetterhelés, mivel a személygépkocsik száma 50, a teherautóké pedig 75 százalékkal mérséklődött.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója, Nagy Róbert ismertette, hogy az útszakaszt március 22-án már átadták a forgalomnak, a május 31-ei határidőre pedig a kiegészítő munkák is befejeződtek. A 12,7 kilométeres, kétszer egysávos úthoz kapcsolódóan 440 ezer négyzetméter füvesítése történt meg, 1,6 kilométeren új kerékpárút és 6 kilométeren földút épült.
A projektzáró ünnepségen vetítették le első alkalommal az alábbi, a nap folyamán a YouTube-on is publikussá vált bemutató videót:
A múltat felidézve Nagy Róbert elmondta, 2012-ben született döntés a 47-es főút Békéscsaba és Szeged közötti szakaszának nagyrészt európai uniós forrásból megvalósuló rekonstrukciójáról. A hódmezővásárhelyi elkerülő út kivitelezésére 2016 októberében kötötték meg a szerződést a Colas-szal és a Délúttal, a munkaterület átadás novemberben történt.
A hat csomópontot tartalmazó útszakasz legkülönlegesebb elemének az összesen 1100 méter hosszú és tízezer négyzetméter felületű kopáncsi körhidat nevezte, mivel ilyen jellegű különszintű csomópont az országban csak egyetlen további helyen, az M1-es és az M7-es közös szakaszán, Budaörsnél található.
A kivitelezők részéről Oláh Péter, a Colas Közlekedésépítő Zrt. területi főmérnöke számolt be a projekt kihívásairól. Ide sorolta a különlegesen rövid határidőt, a nem mindennapi műszaki összetettséget és a 2017-ben beköszöntő nagyon kemény telet. Ugyanakkor elmondta, a projekt során példaértékű összefogás volt tapasztalható, ennek köszönhető, hogy sikerült mindent határidőre teljesíteni.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.