Az új épületnél nagy szerepet kapnak a műemléki szempontok, a fenntarthatóság, a közösségi terek kialakítása, valamint illeszkedése a városképbe. Várhatóan 350 ezer látogatót vonz majd évente.
A korábbi várakozásoknak megfelelően eredményt hirdettek a Közlekedési Múzeum új épületének tervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, melyet a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda nyert el. A projekt keretében megszülető új épület Budapest X. kerületében, a kőbányai Magyar Államvasutak egykori Északi Járműjavító területén kap majd helyet. Ez a nagyszabású kulturális fejlesztésre kiírt pályázat világszerte nagy érdeklődést váltott ki, összesen 13 építésziroda nyújtott be pályaművet.
A pályázatok elbírálása során olyan értékelési szempontokat vettek figyelembe, mint például:

Az 1899 óta fennálló Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Európa egyik legrégebbi közlekedési múzeuma volt, amely évente mintegy 150-200 ezer látogatót vonzott. Városligeti épülete azonban nem volt alkalmas a kiállítás mellett a folyamatosan gyarapodó gyűjtemények és archívumok, a restaurátorműhelyek és a korszerű múzeumi infrastruktúra elhelyezésére.

Az új helyszín környezetében több város rehabilitációs beruházás zajlik, amelyek közül legjelentősebb a Magyar Állami Operaház Műhelyházának kialakítása, valamint a Népliget – Budapest legnagyobb területű, de kevéssé látogatott városi parkjának – megújítása. Az így létrejövő kulturális-rekreációs negyed egyik fókuszpontja az új Közlekedési Múzeum lehet.
Az új épületben lehetőség nyílik a kiállítóterek kialakítása mellett raktárak és restaurátorműhelyek elhelyezésére, miközben konferencia- és rendezvényhelyszínként is szolgál majd. Az éves látogatószám pedig várhatóan megduplázódik, tehát mintegy 350 000 fővel számolnak.






A SWIETELSKY Magyarország több mint három évtizede építi és formálja hazánk infrastruktúráját. A vállalat út-és magasépítési beruházásai mellett kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelmi és vízépítési feladatokra, valamint a hulladékgazdálkodási rendszerek megvalósítására. Interjúnkban a szakterületek szakértőivel, felelős vezetőivel beszélgettünk.
Az ÉVOSZ Média Tagozata 2023 után ismét felmérte az építőipari vállalkozások kommunikációs gyakorlatát. A felmérésben nagyrészt közepes és nagy vállalatok vettek részt. Idén a kérdőív kitért a HR-el való együttműködésre, a versenytársfigyelésre, valamint a vállalatok közötti (B2B) és a lakossági (B2C) kommunikációra is.