Az új épületnél nagy szerepet kapnak a műemléki szempontok, a fenntarthatóság, a közösségi terek kialakítása, valamint illeszkedése a városképbe. Várhatóan 350 ezer látogatót vonz majd évente.
A korábbi várakozásoknak megfelelően eredményt hirdettek a Közlekedési Múzeum új épületének tervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, melyet a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda nyert el. A projekt keretében megszülető új épület Budapest X. kerületében, a kőbányai Magyar Államvasutak egykori Északi Járműjavító területén kap majd helyet. Ez a nagyszabású kulturális fejlesztésre kiírt pályázat világszerte nagy érdeklődést váltott ki, összesen 13 építésziroda nyújtott be pályaművet.
A pályázatok elbírálása során olyan értékelési szempontokat vettek figyelembe, mint például:
Az 1899 óta fennálló Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Európa egyik legrégebbi közlekedési múzeuma volt, amely évente mintegy 150-200 ezer látogatót vonzott. Városligeti épülete azonban nem volt alkalmas a kiállítás mellett a folyamatosan gyarapodó gyűjtemények és archívumok, a restaurátorműhelyek és a korszerű múzeumi infrastruktúra elhelyezésére.
Az új helyszín környezetében több város rehabilitációs beruházás zajlik, amelyek közül legjelentősebb a Magyar Állami Operaház Műhelyházának kialakítása, valamint a Népliget – Budapest legnagyobb területű, de kevéssé látogatott városi parkjának – megújítása. Az így létrejövő kulturális-rekreációs negyed egyik fókuszpontja az új Közlekedési Múzeum lehet.
Az új épületben lehetőség nyílik a kiállítóterek kialakítása mellett raktárak és restaurátorműhelyek elhelyezésére, miközben konferencia- és rendezvényhelyszínként is szolgál majd. Az éves látogatószám pedig várhatóan megduplázódik, tehát mintegy 350 000 fővel számolnak.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.