Mogyoród és Fót mellett a Hungaroring elérhetősége is jelentősen javult a HE-DO, a Penta és a KM munkájának köszönhetően.
Szerdán délelőtt Mogyoród mellett az M3-as autópályán átadták a HE-DO Kft., a Penta Általános Építőipari Kft., valamint a KM Építő Kft. által kivitelezett autópálya-csomópontot. A 2017 októberében elkezdett fejlesztés által Fót és Mogyoród elérhetősége is jelentősen feljavult, akárcsak a Hungaroringé.
Az új csomópontra azért volt szükség, mert a régebbi lejáratot csak a Budapest felől és a Budapest felé közlekedők tudták használni. Emellett Fót és Mogyoród, valamint a Hungaroring irányából csak rossz minőségű utakon lehetett rá feljutni.
Ezt a problémát orvosolva az északi oldalon egy több mint másfél kilométeres, új nyomvonalú kétszer egy sávos út épült ki, amely a Mogyoródra Fótról bevezető Fóti úthoz (2101-es számú út) kapcsolta az autópályát. A bekötőúthoz egy új körforgalom is épült az autópálya északi oldalán.
Az M3-astól délre is létrejött egy körforgalom a Hungaroring irányába teremtve új lejáratot, immár a Debrecen felől érkezőknek is lehetőséget adva.
A NIF Zrt. nettó értéken számítva 4,99 milliárd forintos beruházásában egy autópálya feletti híd és további két körforgalom is létrejött. Utóbbi két körforgalom az új bekötő úton épült ki. A csomóponthoz két felüljáró is létesült, továbbá 473 méternyi zajárnyékoló fal. A beruházás keretében 930 méteres hosszúságban nagynyomású gázvezeték is kiépült; míg a földek elérését négy új párhuzamos földút 1000 méter hosszan.
Ahogy azt a fenti térkép szaggatottal jelölt útszakasza is mutatja, a beruházás távlati fázisában a Hungaroring és Kerepes is megújult bekötőutat kap.
A fejlesztési tervek szerint a csomópontból induló majdani összeköttetés a Hungaroringet délről, Kerepest északról elkerülve keresztezi a 3-as főutat, végül a kerepesi komplex pihenőhelynél éri el az M31-es autópályát.
A szerdai átadón Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter is részt vett. A tárcavezető elmondta, a kormány által tervezett közúti beruházásokat keretbe foglaló Útprogram teljes költségvetése 3200 milliárd forint. Ebből a magyar gazdaság megerősödésének köszönhetően a nagyobb részt, 1800 milliárd forintot a költségvetés fedez és a fennmaradó összeget adják az uniós támogatások.
Hozzátette,
a 2016 és 2024 közötti időszak végére a magas szolgáltatási színvonalú közúthálózat mintegy 1000 kilométerrel fog bővülni.
"A kormány stratégiai célja, hogy 30 percen belül kényelmesen elérhető legyen egy négysávos útszakasz Magyarország bármely pontjáról" - tette hozzá a tárcavezető.
A miniszter hozzátette, hogy az új csomópontot használva kényelmesebben juthatnak el a Hungaroringre már a jövő heti Forma-1 Magyar Nagydíj résztvevői, nézői is.
Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatóhelyettese elmondta, a beruházás során összesen
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.