Az összesen 12,5 milliárd forintos fejlesztéssorozatban hét mélyépítő vállalat vesz részt: az EuroAszfalt, a HE-DO, a Ke-Víz, a KM Építő, a Strabag, a Swietelsky Magyarország, valamint a Zemplénkő.
Miután a héten beszámoltunk a nemzeti útkezelő 8 milliárd forintos útfelújítási programjáról, most egy újabb hasonló csomagról érkezett hírt. Az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint a Magyar Közút Nzrt. legújabb csomagjában most mintegy 12,52 milliárd forint értékben korszerűsítik a hazai úthálózatot: összesen 36 projektről derült ki, hogy melyik útépítő vállalat, vagy konzorcium végzi el a munkálatokat. Számos három-, négy- és ötszámjegyű bekötő és összekötő út burkolatfejlesztését végzik el, illetve két helyszínen csomópontot is kiépítenek.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.