A Kötiviép által épített védrendszer mobilitását a Horváth Építőmester által kivitelezett csarnok biztosítja.
A csepeli szabadkikötőben pénteken átadták a Kötiviép B Kft. és a Horváth Építőmester Zrt. által kivitelezett beruházásokat.
A beruházó MAHART-Szabadkikötő Zrt. egyrészt betétgerendás mobil árvízvédelmi rendszert építtetett, ezt a munkát végezte el a Kötiviép B Kft. A másik projektben a Horváth Építőmester Zrt. egy csarnoképületet kivitelezett az árvízvédelmi rendszer gátelemeinek tárolására.
Az Integrált Közlekedési Operatív Program (IKOP) által támogatott projektben 1580 méter hosszan épült ki vagyonvédelmi célú mobil védvonal a kikötő legalacsonyabb szakaszán. A pénteki eseményen csak egy mintaszakaszt mutattak be a mobilgátból, melyet csak az árvíz esetén tesznek a helyére.
Az új gátrendszer a szabadkikötő I. számú kereskedelmi medencéje melletti területet védi. A védvonal és áttételesen a lakosságot is óvja, és csökkenti a közösségileg szükséges védekezési munkálatokat.
A gátra azért volt szükség, hogy a szabadkikötőbe telepedett cégek munkájában a magas vízállás és az árvíz esetén se legyen leállás a kereskedelmi medence melletti területen, ahol jellemzően rakodási, szállítmányozási és logisztikai feladatokat végeznek.
A csarnok építését az indokolta, hogy az új gát acéloszlopai és alumínium betétpallpallói csak az árvíz esetében kerülnek a helyükre, az idő többi részében a közel 7 méter magas, 635 négyzetméteres raktárban helyezik el őket.


















A SWIETELSKY Magyarország több mint három évtizede építi és formálja hazánk infrastruktúráját. A vállalat út-és magasépítési beruházásai mellett kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelmi és vízépítési feladatokra, valamint a hulladékgazdálkodási rendszerek megvalósítására. Interjúnkban a szakterületek szakértőivel, felelős vezetőivel beszélgettünk.
Az ÉVOSZ Média Tagozata 2023 után ismét felmérte az építőipari vállalkozások kommunikációs gyakorlatát. A felmérésben nagyrészt közepes és nagy vállalatok vettek részt. Idén a kérdőív kitért a HR-el való együttműködésre, a versenytársfigyelésre, valamint a vállalatok közötti (B2B) és a lakossági (B2C) kommunikációra is.