A projekt az A-Híd Zrt. és a Penta Kft. alkotta konzorcium kivitelezésében valósul meg.
Célegyenesbe fordult a Szilas-patak menti Szennyvíz főgyűjtőcsatorna I. ütemének kivitelezése - derül ki a kiveitelező Penta Kft. Facebook oldaláról. A Budapest XV. kerület északi területén tervezett szennyvíz főgyűjtőcsatornát a Közvágóhíd utca és folytatásaként a Mogyoród útján alakítják ki, az Erdőmenti út vonaláig.
A csatlakozó utcák felől a meglévő szennyvízágak, illetve a távlati fejlesztések szerinti területek rákötései a tervezett csatornára kerülnek kiépítésre. A főgyűjtőcsatorna mentén fekvő ingatlanok meglévő házi bekötéseit átépítik, a jelenleg a szennyvízelvezetéssel nem rendelkező ingatlanok pedig rákötési lehetőséget kapnak. A Külső Fóti út és az Erdőmenti út közötti területen a megépülő új szennyvíz főgyűjtőcsatorna megoldja a tervezett Palota Liget, illetve a Palota Újfalu lakóparkok szennyvíz elvezetését is.
Mindemellett az Erdőmenti útnál megépítendő jelenlegi végaknához csatlakozik az M3 autópálya melletti benzinkút és kereskedelmi terület szennyvíz elvezetését szolgáló nyomott csatorna is, valamint az ott tervezett távlati fejlesztések után keletkező szennyvizet is képes fogadni a megépülő főgyűjtő. A beruházás kiemelt fontosságú a XV. kerület szempontjából, mivel a létesülő szennyvízfőgyűjtő hiánya gátolta eddig a kerület ingatlanfejlesztési terveit.
A projekt az A-Híd Zrt. és a Penta Kft. alkotta konzorcium által valósul meg.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.