Van olyan projekt, ahová 18 ezer tonna acélt építettek be, van, ahol pedig 140 ezer négyzetméternyi homlokzatot szereltek fel – ezekről a hazai fejlesztésekről, valamint a KÉSZ Metaltech Kft. nemzetközi projektjeiről is szakmai előadásokat tartottak egy nívós rendezvényen, a Metal.Meet-en, ahol Barócsi Róberttel, a KÉSZ Csoporthoz tartozó cég ügyvezetőjével is leültünk beszélgetni.
Metal.Meet néven szervezett ágazati találkozót több, mint 100 résztvevővel a KÉSZ Csoport Kecskeméten: az itthon meghatározó, nemzetközi szinten pedig folyamatosan terjeszkedő cégcsoport, illetve kifejezetten azon belül is a KÉSZ Metaltech Kft. legjelentősebb projektjeit mutatták be.
A csoport partnereinek szervezett rendezvényt Barócsi Róbert, a KÉSZ Metaltech ügyvezető igazgatója és egyben a KÉSZ Csoport Építészeti és Szerkezeti Megoldások ágazatvezetője nyitotta meg. Hangsúlyozta: az ágazat jelentős mértékben fejlődött mind létszámban, mind pedig képességekben is. Kifejtette: az immár mintegy 750 fővel dolgozó részleghez nemrég csatlakozott két vállalat: a magyar alapítású és központú FRONTAL Csoport, amely alumínium-üveg homlokzattechnológiát szolgáltatva Németországban és Magyarországon is rendkívül látványos és meghatározó projektekben vesz részt, illetve az újonnan létrejött német frontTEK GmbH, amely elsősorban épülethomlokzati termékek és építészeti acélszerkezetek értékesítésére fókuszál Nyugat-Európában és a tengerentúlon egyaránt.
Az előadások témáit elővetítve rámutatott: a KÉSZ Csoport egyik leginkább, progresszívan növekvő tagjaként a KÉSZ Metaltech a „legek” építkezésein dolgozott és dolgozik Magyarországon.
A legmagasabb hazai épület projektjéről, a MOL Campusról két előadást is meghallgathattak az érdeklődők: egyrészt Wolf András a generálkivitelező Market Építő Zrt. műszaki igazgatója mutatta be vendégelőadóként a nagyszabású, több mint 140 méter magasra nyúló projektet, a szakkivitelező KÉSZ Metaltech munkáját pedig Harmadás Péter projektvezető, aki a hatalmas épület tetején található korona acélszerkezet építkezéséről és a MOL Campus másik épületelemén - a pódiumon - elvégzett acélszerkezeti és tetőlemezelési munkákról is részletesen beszámolt.
A legnagyobb hazai projektről, a Hungexpo nagyszabású beruházásából (amely egyben az idén 40 éves KÉSZ Csoport történetének legnagyobb saját generálkivitelezésű projektje is volt) az előadók a látványos, hullámos hármas, triskelion formájú F1 fogadóépületet emelték ki. Elsőként generálivitelezői szempontból tartott előadást az épületről Pintér Szabina, a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. projektvezetője, majd Kardos Zoltán, a KÉSZ Metaltech cégvezetője kitért azokra az összetett feladatokra, melyeket az egyedi formájú épületet borító lemezburkolat és az azokat tartó acélváz tervezési és gyártási és szerelési feladatai jelentettek.
A legkomplexebb hazai építkezésről, a Beruházási Ügynökség BMSK Zrt. beruházásában ZÁÉV Zrt. és Magyar Építő Zrt. generálkivitelezésében megvalósuló Nemzeti Atlétikai Stadionról annak látványos acél- és kábeltetőszerkezete kapcsán tartott előadást tervezői szemszögből Kocsis András Balázs, a bim.GROUP Kft. üzletfejlesztési vezetője és kivitelezői és gyártói szemszögből pedig Sörös Péter, a KÉSZ Metaltech főmérnöke.
A legmélyebben zajló építkezésről, az M3-as metró állomásainak felújításában való részvételről (itt a projekt irányítási feladatait a BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága végzi, a KÉSZ Metaltech Kft. pedig a generálkivitelező SWIETELSKY Magyarország Kft. szakkivitelezője) a következő szakmai napra tartogatja az előadásokat a Metaltech, – derült ki Barócsi Róbert szavaiból.
A szervezeti fejlődés és a nemzetközi terjeszkedés mellett - a FRONTAL képességeit és számos látványos projektjét az Alufe Kft. ügyvezetője, Kertai Tamás; a fronTEK innovációit pedig a cég CEO-ja, Thorsten Evenkamp mutatta be – még külön előadást tartottak a KÉSZ Csoport számára meghatározó új irányt mutató fenntartható, környezettudatos megoldások felé: a jelenleg fejlesztés és prototípusépítés alatt álló napelemes parkolólefedésről Turcsányi Balázs a KÉSZ Metaltech üzletfejlesztési menedzsere számolt be.
Barócsi Róbert felszólalása végén a cégcsoport partnereinek köszönte meg az együttműködést: külön kiemelve a tervezőket, a gyártókat, a beszállítókat és a megrendelőket is.
Szintén hangsúlyozta, hogy a bim.Group Kft. és a KÉSZ Ipari Gyártó Kft. a KÉSZ Metaltech Kft.-nek olyan partnere, akikkel minden projektben szorosan együttműködnek, és akik nélkül a konferencia sem valósulhatott volna meg.
A nagy érdeklődés körében, szinte telt előadóteremmel megtartott előadássorozat után a helyszínül szolgáló kecskeméti Four Points by Sheraton Hotelben ebédelhettek meg a résztvevők, miután megtekintettek a KÉSZ Csoport büszkeségeit bemutató hologramot is, végül a nap zárásaként pedig a közelben találgató acélszerkezetgyárat és a KÉSZ Metaltech homlokzatburkolat gyárát is meglátogathatták. Munkatársunk pedig lehetőséget kapott arra, hogy Barócsi Róbertet külön megkérdezhesse a KÉSZ Metaltech múltjáról jelenéről és jövőjéről.
Az ágazatvezető rámutatott: az előadásokon felvázolt eredmények és a jövőbemutató célok a Varga Mihály által alapított, immár 40 éves KÉSZ Csoport múltjára és tudására építve valósulhatnak meg. Hozzátette: a cégcsoport az elmúlt években elérkezettnek látta az időt, hogy nemzetközi terjeszkedését új szintre emelje. A múltra visszatekintve elmondta: kezdetben könnyűszerkezetes épületek megvalósításával foglalkoztak, majd lépésről-lépésre generálkivitelezővé és
napjainkra egyértelműen a magyar építőipar egyik meghatározó szereplőjévé váltak.
Megtudtuk azt is, hogy Barócsi Róbert 2007 óta erősíti a vállalat csapatát, ahol gyakornokként kezdett, és egyben ez az első munkahelye is. Elmesélte: 2017-ben indult meg az a jelentősebb átszervezés, melynek célja az volt, hogy új, korszerűbb struktúrában működjön a vállalat. Ennek folytatásaként 2019 végén döntött úgy a vezetés, hogy ehhez teljesen új brandet alakít ki és egy új, tudatos csapatot állít össze: így jött létre a Metaltech brand.
Ez a szervezeti egység már képes arra, hogy gyakorlatilag folyamatosan, egyre több megrendelés birtokában jelen legyen a globális piacon is, egyre több országban: jelenleg a DACH régióra, illetve a skandináv térségre fókuszálnak főként. Hangsúlyozta:
„Sikerünk egyik titka - amint mottónk is utal rá -, hogy a tudásra építünk.”
Külön időt szánt arra is, hogy megköszönje a HEPA (Magyar Exportfejlesztési Ügynökség) támogatását is, amely kimondottan külpiaci terjeszkedés támogatására, marketing és értékesítéstámogató pályázati forrásainak segítségével többek között a Metal.Meet konferenciát is megszervezhették.
Ezt követően kifejtette: a KÉSZ Csoportnak ugyanakkor ma már országhatárokat is átlépi a gondolkodása, és nagy hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra. Három nagy, a fenntarthatósággal kapcsolatos fejlesztési projektjük már prototípus fázisba ért. Ezek egyike a napelemes parkoló-fedés, mely egy világszinten is ismert német tervezőirodával közösen készül.
Végül hangsúlyozta: a vállalatcsoport - amely egyébként az utóbbi időben több akvizíciót is végrehajtott, mint ahogy az előadások bemutatták - új marketingkampányban szeretné bemutatni az elért fejlődés szintjét. Ez a „leg”-ek kampánya, mely azt hivatott bemutatni, hogy a KÉSZ Csoport közreműködésével épült ma Magyarországon a legmagasabb, a legmélyebb, a legnagyobb és a legkomplexebb épület – ezen kampány kick-offja volt a Metal.Meet.
„Ezek azok a projektek, amivel az építőipar vonzóvá válik az egyetemet választó diákoknak, itt vannak azok a speciális megoldások, amik kihívást és lehetőséget is jelentenek az új generációnak” – foglalta össze a KÉSZ Metaltech vezetője.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.