Nemcsak feltárja, ki is javítja a hibákat a VABEKO az úgynevezett nagyrevíziós munka során, amelyben a részprojektek listája rendkívül szerteágazó.
A javítási munkák utolsó fázisánál tart a VABEKO Kft. a HEXUM Tartálypark Zrt. százhalombattai stratégiai kőolajtárolóban. Előbbi cég a hazai gázipar meghatározó szereplőjeként az országszerte található 6 darab, egyenként 80 ezer köbméteres tároló közül az egyikben nagyrevíziós munkákat végez, valamint a revízió során feltárt hibák javítását kivitelezi.
A most zajló projekt hátterét a Magyar Szénhidrogén Készletező Szövetség (MSZKSZ) tevékenysége adja, amely felelős hazánkban a behozott kőolaj és kőolajtermékek, illetve földgáz biztonsági készletezéséért. Az MSZKSZ által meghatározott stratégiai irányokat az MSZKSZ által megalapított HEXUM Holding Zrt. valósítja meg. A Holdingon belül a HEXUM Tartálypark Zrt. elsődleges feladata, hogy biztosítsa a biztonsági szénhidrogén (kőolaj és kőolaj termék) készletek tárolását, illetve a szénhidrogén – elsősorban kőolaj és kőolaj-termékek laborvizsgálatát és tanúsítását. A HEXUM Holding Zrt. a közvetlen és közvetett tulajdonában álló társaságokkal alkotja a HEXUM Csoportot.
A HEXUM HOLDING Zrt. tagjaként a HEXUM Tartálypark Zrt. Magyarország stratégiai (biztonsági) kőolaj, illetve kőolajtermékek tárolásával és kiszolgálásával foglalkozik öt telephelyen: Celldömölk, Pétfürdő, Vámosgyörk, Százhalombatta, illetve Tiszaújváros területén benzin, gázolaj, valamint kőolaj tárolása valósul meg. Celldömölkön, Pétfürdőn és Vámosgyörkön a vállalat maga üzemelteti a telephelyet, míg Százhalombatta és Tiszaújváros esetében az üzemeltetést külső szolgáltatóként a MOL Nyrt. végzi.
A társaság honlapjáról az is kiderült, hogy a HEXUM Tartálypark Zrt. különös figyelmet fordít a termékek tárolásának, a tároló telepeknek, a telepeken dolgozók és a környezetében élők biztonságára. Ennek érdekében az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a telephelyek biztonsági szintjét, minden esetben élen járt a technológiai újítások terén.
Lapunk a HEXUM Tartálypark Zrt.-nek a MOL területén található kőolaj tároló tartályai munkáiról a VABEKO Kft.-től értesült. A magyar cég szakembere, Vittmann Gergely elmondta, a százhalombattai telephelyen a 90-es évek végén épült, álló hengeres tartályokban stratégiai kőolajat készleteznek. „A kőolaj a telephelyre csővezetéken érkezik, ezután a 70,5 méter átmérőjű és 22,5 méter magasságú tartályokban tárolják le” – árulta el. „A kőolaj kiszállítása szintén csővezetéken történik.”
Szavaiból kiderült, a veszélyes folyadékok tárolótartályaira vonatkozó hatályos rendeletek, valamint az illetékes hatóság döntése értelmében a tartályokon időszakos ellenőrző vizsgálatot kell végezni meghatározott ciklusonként. A VABEKO Kft. feladata a tartály ezen „nagyrevíziós” munkáinak elvégzése, valamint a revízió során feltárt hibák javításának elvégzése:
Vittmann Gergely a munkálatok jelen állásáról is beszámolt. Eszerint a tartály tisztítását követően befejeződtek a vizsgálatok, és az ezek alapján meghatározott javítási munkák utolsó fázisa zajlik jelenleg. „Folyamatban van a szerelvények visszaépítése, a csővezetékrendszerek készre szerelése” – ismertette. „Hátra vannak még az aktív és passzív korrózióvédelmi feladatok, a tartály zárása és nyomáspróbája, és az ezt követő készre szerelési, befejezési feladatok.”
Zárásként elmondta, a megrendelő részéről határozott elvárás volt egy feszített ütemterv tartása. „Ez kizárólag a folyamatok megfelelő szervezésével, állandó ellenőrzésével és gyors beavatkozással, a körülményekhez való rugalmas alkalmazkodással tartható” – hangsúlyozta.
„Kiemelendő a HEXUM Tartálypark Zrt. munkatársainak partneri hozzáállása a felmerülő problémák megoldása során. A határidők tartásához hozzájárul a bevont alvállalkozók proaktív közreműködése is, kiegészítve szakembereink erőfeszítéseit.”
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.