Az MCC oktatási programjának befogadása mellett további kulturális vagy a városi élethez kötődő rendezvények megtartására is alkalmas lesz.
Már a kivitelezési közbeszerzésnél tart a Mathias Corvinus Collegium (MCC) pécsi központjaként újjáépülő Pécsi Nemzeti Kaszinó építési projektje. A TED-en megjelent hirdetmény szerint az MCC pécsi épülete teljes felújításon esik át, beleértve az építészeti, mélyépítési, épületvillamossági, épületgépészeti, erősáramú, gyengeáramú és minden egyéb szükséges munkanemeket. A közbeszerzésből az is kiderül, hogy a Mária utcai épületet városi közösségi és oktatási funkcióval látják el a felújítása során.
A projektben egy új oktatási épületrésszel is bővítik a leendő központot (A/2 épület), valamint visszaépítik a Pécsi Nemzeti Kaszinó eredeti elemeit. A meglévő épület (A/1) helyi védettség alatt áll, az eredeti színek meghatározásához külső és belső festőrestaurátori munkálatok szükségesek.
A védett homlokzat örökségvédelmi rekonstrukciója mellett az egykori bálterem komplex előadó- és rendezvényteremként történő felújítására is sor kerül. Utóbbi alkalmas lesz a jövőben az MCC oktatási programjának befogadására, valamint további kulturális vagy a városi élethez kötődő rendezvény megtartására is.
Mindezek mellett a leendő nyertes feladata lesz a Mária utcai telekrész kollégiumi épülettel való beépítése (B épület) is, valamint egy mélygarázs létesítése. A projektben létrejön a egy új sétány is a Király utcát a Mária utcával összekötve. Az udvart ugyanakkor közösségi és pihenő térré fejlesztik.
Az ingatlanon található további, funkciójukat vesztett és használhatatlanná vált melléképületek elbontásra kerülnek, így az egész ingatlan egységes koncepció mentén újul meg a fenntarthatósági elvek érvényesülésével.
Ahogy azt korábban is jeleztük, az 1896-ban átadott neoreneszánsz stílusú épület jelenleg rendkívül rossz állapotban van, többek között a Király utcai homlokzata is jelentősen károsodott, az időjárás viszontagságai, a karbantartás hiánya, valamint az időnkénti vandalizmus miatt.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.