A közútfejlesztő olyan szűrőállomást létesített az M7-esen, amilyen eddig még nem volt a magyar autópályákon. A túlsúlyos járművek pár százalékos visszaszorítása 15-30 százalékkal mérsékelheti az utak rongálását.
A Magyar Közút Zrt. a honlapján számolt be arról, hogy az M7-es autópálya Zalakomár pihenőjénél új mérőállomást létesített, mely a gépjárművek tengelysúlyát és össztömegét is megállapítja. A Colas Zrt. által kivitelezett 886 millió forintos beruházás tavaly áprilisában kezdődött, és mára megtörtént a műszaki átadás-átvétel, a várható forgalomba helyezés májusban lesz.
A közútkezelő közleményéből kiderült, a térségben eddig a letenyei horvát-magyar határátkelőnél működött mérőállomás, ezzel azonban a Szlovéniából az M7-esre az M70-esen át érkező teherautókat nem tudták ellenőrizni, ami jelentős mértékű ellenőrizetlen forgalmat jelentett. Az új helyszínnel a szlovén tranzitforgalmat is ellenőrzés alá vonja a Magyar Közút, amely a transzeurópai közlekedési hálózat fő eleme. A zalakomári mérőállomás üzembe helyezésével a letenyei megszűnik, ellenőrei az új helyre kerülnek át.
A zalakomári pihenőnél dupla állomás létesült, az út mindkét oldalán szűrve a járműveket. A sajtóanyag szerint ez lesz az első olyan mérőállomás Magyarországon, amely a teljes autópálya keresztmetszet ellenőrzését biztosítja.
Az új állomáshoz előszűrő is épült, amivel kiszűrik a kritikus súlyú járműveket, ezeket terelik le a pályáról rendszám alapján mérésre. A beruházásban az úgynevezett HSWIM rendszert építették ki, ami képes nagy sebességgel haladó járművek tengelyterhelését mérni, és a forgalmat is számolja. Ehhez rendszámleolvasó kamerák és üzemi hírközlő rendszer kapcsolódik. A járművek kitereléséhez jelzőrendszer épült: változtatható jelzésképű táblák tartószerkezetekkel és hírközlő rendszerrel.
A közútkezelő egy korábbi híréből kiderült, a túlsúlyos járművek arányának pár százalékos csökkenése 15-30 százalékkal mérsékelheti az utak rongálását. Ha pedig egyetlen ilyen jármű sem közlekedne, a közúthálózat igénybevétele a felére csökkenne.
A túlsúlyos járművek közlekedésének az utak rongálása mellett további káros hatásai vannak:
(magyarepitok.hu)
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.