A régióban egyedülálló újítást hajtott végre a magyar cég, bizonyítva, hogy a nagy gyárak teljes villamosenergiaigénye is kiszolgálható napelemekkel.
A Terrán Cégcsoport olyan napelemparkot hozott létre a Baranya megyei Bólyban, amelynek segítségével napenergiából tudják biztosítani cserépgyártó üzemük teljes villamosenergia-ellátását. A cég sajtóközleményéből kiderült,
az erőmű az üzem mellett jött létre, összesen 1600 darab napelemtáblából áll.
A 170 millió forint költségű kiserőművet 3 hónap alatt készítette el a cserépgyártásban piacvezető, magyar tulajdonú vállalat.
„Ezzel a beruházással többek között az a célunk, hogy megmutassuk, mennyire hiszünk a megújuló energia fontosságában, jövőjében” – idézte a közlemény Gódi Attila ügyvezetőt. „Ennek egyik kiemelkedően fontos eleme, hogy a BME Elektronikus Eszközök Tanszékével partnerségben tavaly elkezdtük napelemes tetőcserepünk fejlesztését.”
A vezető úgy fogalmazott, szeretnék bizonyítani, hogy nagy feldolgozói kapacitást igénylő gyárak teljes villamosenergiaigénye is kiszolgálható napelemes rendszerekkel. „Mára egyértelművé vált, hogy az ökológiai lábnyom csökkentése a feldolgozóipari társaságok számára is elengedhetetlen követelmény.
Tudomásunk szerint a régióban működő cserépgyártók közül jelenleg csak a Terrán használ zöld energiát a cserépgyártáshoz.
Bízunk benne, hogy napelemparkunkkal jó példát tudunk mutatni a zöld gondolkodásmód elterjedéséhez."
Az erőmű legfontosabb műszaki paramétereit egy informatikai rendszer segítségével folyamatosan, online módon monitorozzák.
A későbbiekben a Terrán bólyi gyárát olyan referencia-üzemként kívánja felhasználni, melynek teljesítményadataihoz az iparág szereplőinek – ideértve akár a versenytársakat is – szabad hozzáférést adna.
A 2019-ben 35 milliárdos árbevételig jutott vállalat több mint 200 embernek ad munkát, az alvállalkozókkal együtt pedig több mint 800 munkavállalónak teremt lehetőséget.
Nem egyszer életre szóló döntést jelent egy ilyen vásárlás, de online is meg lehet alapozni. Íme a Terrán tippjei.
A STRABAG és a Duna Aszfalt konzorciuma az Unitef-83 és a Főmterv tervei alapján építi meg a mintegy 20 kilométeres szakaszt.