A mintegy félmilliárd forintos ágyazatrendező gép a most készülő vágányszabályozó gépekkel gépláncot alkotva jövő májustól gyorsítja fel a felújításokat.
Akár kétszer-háromszor gyorsabb lehet a vasúti pályakarbantartási- és építési munka a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (FKG) Kft. által megvásárolt gépnek köszönhetően. Az erről szóló szerződést kedden írták alá a világ legnagyobb vasútijármű- és közlekedéstechnikai kiállításán Berlinben - közölte a Magyar Államvasutak Zrt.
A közlemény szerint Magyarország legnagyobb vasútépítő, felújító és karbantartó társasága, a MÁV FKG Kft. 1,88 millió euróért (581 millió forintért) vásárolja meg a gépezetet a Plasser & Theurer Export von Bahnbaumaschinen nevű társaságtól.
A tranzakció eredményeként a cég eszközparkja egy USP 2005 típusú univerzális zúzottkő- és ágyazatrendező járművel bővül. Az ágyazatrendező gép a MÁV Zrt. részére már gyártás alatt lévő vágányszabályzó és vágánystabilizátor gépekkel gépláncot alkotva, akár kétszer-háromszor gyorsabb és hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé.
Munkába állása 2018 tavaszán várható, ezzel is hozzájárulva a magyar vasúthálózat minél magasabb szintű karbantartásához - áll a tájékoztatóban.
A Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében beemelték a helyére a hatodik, utolsó szelvényt is a Déli összekötő vasúti híd új elemei közül, mely immár átér Budáról Pestre, az eddig kétpályás hidat hárompályássá bővítő projektben.
Többek közt a Déli körvasút fejlesztése, a Nyugati és a Déli pályaudvarok közötti átmenő vasúti rendszer kialakítása és a járműpark fejlesztése is a stratégia része.
A következő években pedig jelentős korszerűsítések jönnek a 2021-ben 175 éves hazai vasúton.