A győri Graboplast burkolatait 60 országban mintegy 20 ezer sportpályán használják, a hazai és a nemzetközi kéziszövetség segítségével tovább javulhat a mérleg.
Szakmai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Kézilabda Szövetség (MKKSZ) és a padlógyártás területén meghatározó Graboplast, miszerint a szövetség támogatja a magyar cég padlóinak használatát a hazai pályákon. A Graboplastot azt követően biztosította támogatásáról a hazai szövetség, hogy a vállalat sportpadlója megkapta a Nemzetközi Kézilabda Szövetség IHF tanúsítványát. Ezt korábban a Nemzetközi Kosárlabda Szövetség (FIBA) is megadta a vállalatnak.
Jancsó Péter, a Graboplast elnöke a szerződés megkötésekor kiemelte, hogy a sportcélú burkolatok két típusát gyártják, a PVC sportpadlókat és a sportparkettákat, melyekhez kapcsolódóan évtizedes gyártási tapasztalattal rendelkeznek.
A több mint 110 éves Graboplast az elmúlt évtizedben átállt a speciális padlógyártásra, és annak meghatározó európai szereplőjévé vált. Ennek közönhetően a lakossági padlók előállítása mellett olyan saját fejlesztésű, nagy hozzáadott értékkel rendelkező speciális padlóburkolatokra koncentrál, mint például a közületi-, sport- és a járműipari padlók.
Ma a világ több mint 60 országában mintegy 20 ezer sportpályán Grabo burkolatot használnak. A vállalat az elmúlt 3 évben több mint 130 ezer négyzetméter sportpadlót értékesített, összesen több mint 250 pályára.
A győri székhelyű Graboplast 2015-ben 18 milliárd forintos árbevételt ért el, bevételeinek több mint 90 százaléka származik az exportpiacokról. A társaság termékei a legmodernebb technológiák alkalmazásával készülnek, melyeket a közel 700 főt alkalmazó vállalat öt kontinens közel 100 országába szállít. A három gyártóegységgel (Győr, Kecskemét, Tatabánya) rendelkező, magyar tulajdonú vállalat jelenleg számos fejlesztést folytat, az összesen 8,7 milliárd forintos beruházással legalább 120 új munkahelyet hoz létre.
(sajtóközlemény alapján)
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.