A százhalombattai vonalat fejlesztő 51 milliárdos beruházásban két állomáshelyen is fontos részprojekteket fejezett be a kivitelező V-Híd és A-Híd.
Ütemterv szerint halad a vasútvonal fejlesztése a Kelenföld és Százhalombatta közötti 20,5 km-es szakaszon – adta hírül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt.
A nettó 51,3 milliárdos beruházás két részre oszlik, a vasúti pálya korszerűsítését a V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt. alkotta konzorcium végzi. Ennek eredményeként többek közt nyolc állomás területe újul meg, illetve 120 km/órás sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok 2020 év végétől. A fejlesztés másik eleme a vonalszakasz biztosítóberendezésének korszerűsítése, valamint az ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése. A európai szintű forgalombiztonságot eredményező munkákat a Siemens Zrt. és a Siemens Aktiengesellschaft végzi. Ehhez a projekthez az ETCS 2 mellett hozzátartozik három állomásépület - Érd, Háros és Nagytétény - rekonstrukciója is, illetve egy korszerű utastájékoztatási és távközlési rendszer kiépítése.
A projektek tervezését az Utiber Kft. és az Uvaterv Zrt. végezte. A kivitelezés részben a magyar állam, részben pedig az Európai Unió támogatásából valósul meg, utóbbi az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból származik.
A NIF mostani közleménye szerint Budafok megállóhelyen a jobb vágány mellett elkészült az új peron, melyet keddtől már igénybe vehet a forgalom. A jobb vágány után megkezdődtek a bal vágány átépítési munkái is, ezek december közepén érnek véget, ezután a végleges állapotot használhatja az utazóközönség.
Az érdi elágazás és Százhalombatta közötti vonalszakasz (40a) fejlesztéshez kapcsolódóan átépült Érd állomás bal oldali része. Itt megújultak a peronok, a vágányhálózat jelentős része, illetve a peronaluljárót hamarosan átadják a gyalogosforgalom részére. Az állomás jobb oldali része még építés alatt van, jelenleg a perontetőépítési és a vágányépítési munkák zajlanak, illetve a zajvédőfal kivitelezése is kezdetét veszi.
A következő hetekben Érden több helyszínen éjszakai is dolgoznak a kivitelezők. A fejlesztés keretében megújul az Antal utca mellett folyó Bara-patak vasútvonal alatti átvezetése, ehhez kapcsolódóan csősajtolási munkákat végeznek. A csősajtolási- és munkagödör lehatárolás bontási munkák éjszakai zajjal is járnak október utolsó hetében, ezért a NIF a lakosság megértését és türelmét kéri erre az időszakra.
Az érdi állomás területén lévő hidak befejező munkái zajlanak, valamint az Érd és Százhalombatta közötti szakaszon az ároképítés is hamarosan befejeződik. A tervek szerint december közepétől a közlekedők már csak kevesebb zavaró tényezővel vehetik igénybe a megújult érdi állomást, tavasszal pedig a befejező munkák is véget érnek.
A biztosítóberendezésnek helyet adó épületek átalakítási munkái is megkezdődtek a vonalszakasz állomásain.
Nyáron elkészültek a tervek, most pedig újabb fontos lépést tett a BKK azért hogy el is indulhasson az építkezés. A társaság benyújtotta pályázatait az Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület átépítésére.
Uniós viszonylatban Magyarország a geotermikus energiahasznosítás terén az első öt ország között helyezkedik el. E pozícióját tovább erősítheti a termelési technológiák és a földkéregre vonatkozó adatbázis fejlesztése révén. Utóbbiban kulcsszereppel bír a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) is.