A nyertes feladata a négy évvel ezelőtt készült tanulmánytervek átdolgozása, illetve a gödöllői HÉV-vonal új hibridjárművére vonatkozó típusengedélyek megszerzése.
A TED-en megjelent a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. által az M2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötése, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítására kiírt közbeszerzés eredménye. A kiírásból kiderül a közbeszerzés tárgyát az I. a) és I. b) munkarészek, illetve a II. munkarész képezte. A nyertes a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. lett.
Ahogy arról korábban is beszámoltunk, a projekt során egyrészt az Örs vezér térnél összekötik a metrót a HÉV-vel, emellett utóbbi megújul és bővül, valamint több állomását is áthelyezik. A projektről szóló legutóbbi tájékoztatóban a megvalósításra öt ütemet jelöltek meg, melyek közé a Hungaroring elérésének megvalósítása is bekerült.
A most megjelent hirdetmény szerint összesen nettó 335 millió forint értékű projektben a nyertes egyik feladatai a vonal forgalmi és műszaki paramétereinek véglegesítése. Ezen belül a 2014-ben a BKK részére leszállított,
megvalósíthatósági tanulmányok (MT) felülvizsgálata a műszaki leírásban megadott szempontok szerint.
Mindezek alapján a Főmterv feladata a 2014-es tanulmánytervek kiegészítése, részleges átdolgozása, bírálati terv szinten történő leszállítása. Ezen belül:
Mindezek mellett a szerződés a nyertes számára előírja egy elvi előzetes típusengedély megszerzését a vonal új hibridjárművére vonatkozóan (ennek összeállítását, hatóság felé történő benyújtását és megszerzését).
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.