Rövidesen elkészülnek az engedélyezési tervek a többek közt a HÉV és a 2-es metró összekötését megvalósító projektben.
Hamarosan elkészülnek a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésére, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítására vonatkozó projekt első két ütemének engedélyezési tervei – közölte Riz Levente XVII. kerületi polgármester. Ezek 2019 második felében rendelkezhetnek majd jogerős építési engedéllyel.
A fejlesztés - amely közvetlenül mintegy 320 ezer ott élőt érintene - rendezné és radikálisan növelné a közösségi közlekedés kapacitását, kiváltható lenne számos buszjárat, csökkenne a légszennyezés és az utazási idő - mutatott rá Riz Levente. Rákoskeresztúr Városközpontból például 25 perc alatt lehetne a Deák térre érni a mostani egy órás utazási idő helyett.
A BKK honlapján korábban megjelent beszámoló alapján ebben a cikkben írtuk meg a részleteket. Ezekből kiderült, az állomások helye több esetben megváltozik. Az akkor megjelentekhez képest jelentős változást jelent, hogy a HÉV fejlesztésével megvalósul a Hungaroring elérése is.
Az MTI mostani hírében az alábbi ütemeket jelölték meg:
Kovács Péter XVI. kerületi polgármester azt mondta, remélik, hogy a kormány támogatja majd a projektet, és a következő európai uniós támogatási ciklusban elindulhat a beruházás első üteme.
Tarlós István főpolgármester közölte: támogatja a két polgármester kezdeményezését, és a főváros a kerületekkel „erőteljes lobbizásba" kezdett, hogy a projekt megvalósuljon. Hozzátette: a metró és a HÉV összekötése ugyanakkor jogi értelemben már nem a főváros kompetenciája, mert a HÉV-eket visszakapta az állam. Így a projekt anyagi fedezetét jelentős részben nem a fővárosnak kell biztosítani.
Elkészült a Sátoraljaújhely-Hollóháza-Kéked közötti 18 kilométernyi útfejlesztés. A 3719-es út felújítása gördülékenyebbé teszi az eljutást a Zemplén térségéből az M30-as autópályáig.
A bölcsődei ellátáson kívül, az igény szerinti korai fejlesztés körülményeit is megteremtették az új dabasi intézményben.