A Szakmalandia 2600 négyzetméteres sátrában nem csupán az építőipari foglalkozásokkal ismerkedhetnek meg az érdeklődők.
Több mint 200 szakmát mutatnak be három nap alatt egy külön erre a célra szánt 2600 négyzetméteres rendezvénysátorban a Construma Szakmalandia kiállításán. A Budapesti Komplex Szakképzési Centrum (BKSZC) 19 iskolája képviselteti magát az interaktív rendezvényen, melynek célja az, hogy az összes bemutatott szakmát megismerhessék és kipróbálhassák a pályaválasztás előtt állók.
A jelenleg is munkaerőhiánnyal küzdő építőipar számára is fontos, hogy a fiatal munkavállalók az iparágban helyezkedjenek el. Ez a pályakezdők számára is vonzó lehet, mivel az szakmában folyamatosan emelkednek a munkabérek. Az egyre jobban gépesített iparágba azonban elsősorban nem képzetlen munkaerőt keresnek.
A Szakmalandián is bemutatott szakképzések segítségével a Construmára látogató pályakezdők piacképes fizetéssel kezdhetnek dolgozni akár a szakiskola, akár érettségi után elvégezhető két-három éves programok befejezésével. A rendezvényen csütörtökön szakmabörzét tartottak, ahol számos iparág fontos képviselői voltak jelen.
A mai napon interaktív workshopokon mutatják be a fővárosi szakképzési centrumhoz tartozó intézmények szakképzéseit és a szakemberek mindennapjait. A rendezvénysátorban nagy az érdeklődés, rengeteg fiatal próbálja ki a faszerkezetépítéstől kezdve a gasztronómiáig a karrierek kezdők által is biztonságosan használható eszközeit.
A pénteki program egészen az éjszakába nyúlik majd a Szakmák Éjszakája során, a munka este 10-ig nem ér véget. Emellett a New Level Empire is akusztikus koncertet ad, a nap műsorvezetőjeként pedig Zola élénkíti a résztvevőket.
Szombaton szintén workshopok és bemutatók várják majd a diákokat és a szakmaváltáson gondolkozókat. Kőművesek mellett fogtechnikusok, sminkesek és aranyművészek is bemutatják munkájuk érdekességeit, a megélhetési lehetőségeket, valamint a kihívásokat.
A Weinberg számára a fenntarthatóság nem csak papíron, hanem a gyakorlati megvalósítás során is fontos.
BudapART néven pályázatot hirdetett a Market.