Az év első két hónapjában összesen 33 százalékkal volt magasabb az ágazat kibocsátása mint tavaly.
Februárban 26,0%-kal emelkedett az építőipari termelés volumene. A tavaly sem alacsony bázison jócskán túllépve az építőipari termelés volumene 26 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. A kibocsátás értéke folyó áron 153,9 milliárd forintra rúgott februárban. A szezonálisan és munkanaphatással kiigazított indexek alapján februárban az építőipar termelése 5 százalékkal csökkent az előző havihoz mérten.
2018 január–februárban az előző év azonos időszakához képest az építőipari termelés 33,5%-kal emelkedett.
A KSH jelentéséből az is kiderül, hogy mindkét építményfőcsoport termelése nőtt: az épületek építésének volumene 19,8, az egyéb építményeké 40,1%-kal. Előbbiek növekedése ipari épületek mellett lakóépületek, oktatási épületek építésének az eredménye, utóbbiak esetében a termelés gyorsforgalmi utak építése, illetve vasútfelújítási munkák és közműépítések következtében bővült.
A megkötött új szerződések volumene az előző évihez képest 0,7%-kal emelkedett, ezen belül az épületek építésére kötött szerződéseké 45,9%-kal csökkent, az egyéb építmények építésére vonatkozóké 51,4%-kal emelkedett.
Az építőipari vállalkozások hó végi szerződésállományának volumene február végén 92,4%-kal meghaladta az egy évvel korábbit. Az épületek építésére vonatkozó szerződések volumene 4,3, az egyéb építményeké 145,4%-kal magasabb volt, mint egy évvel ezelőtt.
Átadták az ÉVOSZ Év Építőipari Marketingkommunikációs Díjait. A szövetség Médiatagozatának célja, hogy ösztönözze az ágazatban dolgozó kiemelkedő szakemberek értékteremtő munkáját, valamint, hogy az építőipar is felkerüljön a marketing szakma térképére.
A Weinberget három évtizede irányító szakember mellett a Merkbau sikereiben oroszlánrészt vállaló Márton Norbert is elnyerte a kitüntetést.