Kiválósági díjat érdemelt a kiskunhalasi építőipari cégnél érvényesülő gondolkodásmód, ami a munkavállalókat és a tulajdonosokat egyaránt segíti.
K&H családi vállalatok kiválósági díjat nyert a Merkbau Kft. Az elismerésről beszámoló közlemény szerint a családi tulajdonú társaság a dél-alföldi régió egyik legjelentősebb építőipari foglalkoztatójává vált. „Eközben olyan hosszú távú stratégiát követ, amely példaértékű lehet nemcsak a kisebb családi cégek, de a vállalati szektor egészére nézve is” - olvasható a tájékoztatóban.
A sajtóanyag Ékes Ákost, a K&H családi vállalatok szakértőjét is megszólaltatja. „Tapasztalataink szerint a családi cégek nem mindegyike rendelkezik hosszú távú stratégiával, és annak kidolgozottsága is igen eltérő” –indokolta a kiválósági díj létrejöttét a szakértő, aki szerint a cégek sikere nagymértékben függ a célok meghatározásától.
A közlemény a Merkbau Kft. sikeres működésére is kitér. Ennek legfontosabb eleme, hogy a cég a munkavállalóinak megtartására is nagy figyelmet fordít. Ehhez olyan HR stratégiát dolgozott ki, amellyel a munka-magánélet egyensúly megteremtését és a dolgozók folyamatos képzését támogatja. A vállalat ugyanakkor a fiatal generációra is gondol, a leendő munkavállalók bevonzására gyakornoki programot dolgozott ki.
A vállalat nem csupán a munkavállalók szintjén összpontosít a családi tényezőkre. „Hamarosan a Merkbau Kft.-nél is esedékes lesz a generációváltás, amire tudatosan készülünk” – idézi a közlemény Merényi Jakabot, a Merkbau Kft. ügyvezetőjét. „Kidolgoztunk egy utódlási tervet, és elkészítettük a családi alkotmányt is, amelyben világosan rögzítettük a felelősségi köröket, jogokat és kötelezettségeket, hogy elkerüljük a jövőbeni félreértéseket.” A Merényi Jakab által elmondott lépésekről Knáb János, a cég másik ügyvezetője is beszámolt a lapunknak adott interjúban.
Hogy mennyire fontos a fent leírt tudatos stratégia a generációváltásban, arra a lapunkban megjelent korábbi cikkek is rámutattak. Ezekből az derült ki, hogy miközben a cégek hosszú távú működése nagymértékben függ a generációváltás sikerességétől, sok vállalat nem fordít erre kellő figyelmet.
Merényi Jakab arra is kitért, hogy a vállalat az építőiparban jelen levő kapacitáshiányra az erőforrások átcsoportosításával és megerősítésével reagál. „Folyamatosan figyeljük a piaci igények változását, így a fő profilunknak számító generálkivitelezésen túl ma már szerszám- és szerszámgép, valamint építőanyag kereskedelemmel is foglalkozunk."
Az ügyvezető elmondta, a cég országos hálózatában az építőanyag kereskedéseik többségében egységes vállalatirányítási rendszert vezettek be. "Ezzel az adminisztratív feladatok gyorsabbá és hatékonyabbá, az adatelemzés pedig egyszerűbbé vált.”
Egy hónappal a határidő előtt adták a csúcstechnológiájú üzemet, komoly elismerés lett az eredménye a Panattoni részéről.
Londonban vehette át a Market az International Property Awards díját.