Egyszerű egyetemi rendezvényként indult, de miután újraálmodták, egyfolytában növekedik: idén már 60-65 meghatározó cég lesz jelen az egyetemen!
A korábbi sikerekre alapozva ezúttal is a hallgatók szervezik meg a budapesti Szent István Egyetem Ybl Miklós Építéstudományi Karának szakmai napját, és ezúttal is az építőipart bevonva. Az idén március 26-ára szervezett szakmai nap mára egy jelentős eseménnyé nőtte ki magát, nem véletlenül.
„A hallgatók egy kötetlen közegben tudnak beszélni az iparággal, ugyanakkor a cégek is lehetőséget nyernek az utánpótlásuk megerősítésére”
– foglalta össze a lényeget az egyik főszervező, Kincses Péter.
Szavait alátámasztja, hogy a hallgatói részvétel jelentős növekedés mellett tavaly már a középfokú intézményekből (főleg szakiskolákból) is többen ellátogattak a szakmai napra azért, hogy megismerkedjenek az Ybl kínálta lehetőségekkel. A cégek oldalán hasonló adatok mutatják a kiemelt érdeklődést. Az építőipar leginkább meghatározó társaságai közül tavalyelőtt 30, tavaly már 50 vállalat volt jelen a munkahelyeit és gyakornoki pozícióit bemutató standjaival. Idén pedig több cég már magától jelentkezett az eseményre, a létszámuk pedig jelen állás szerint 60-65 körül alakul majd.
A siker kulcstényezőjére a másik főszervező Fórizs Lajos így mutatott rá:
„Fontos, hogy ez a nap egy hallgatói kezdeményezésből nőtte ki magát sikeres rendezvénnyé, így valóban a diákok igényeit közvetíti.”
Hozzátette, az is rengeteget számít, hogy az ágazat nagyon jól reagált az ötletükre. „A megkeresett cégek meglátták benne a lehetőséget, és a visszatérésük, valamint a számuk növekedése azt jelzi, hogy meg is találták azt, amit keresnek a rendezvényen.”
Az Ybl Szakmai Nap történetét és új szemléletben történő újjászervezését ebben a cikkünkben írtuk meg két évvelezelőtt, a tavalyi sikereit pedig itt mutattuk be.
A 2019-ben 35 milliárdos árbevételig jutott vállalat több mint 200 embernek ad munkát, az alvállalkozókkal együtt pedig több mint 800 munkavállalónak teremt lehetőséget.
Az ingatlanpiaci társaság felelős nagyvállalatként elkötelezett, hogy támogassa azokat a társadalmi programokat, amelyek a fiatalokat segítik a kulcskompetenciák megszerzésében.
Az ÉMI pályázatának célja a vállalkozások technológiai felkészültségének és versenyképességének növelése.