A BMW Group birtokába került az építkezés helyszínéül szolgáló terület.
Tavaly nyáron jelentették be, hogy Debrecenben épül meg a BMW új gyára, azóta Market Építő Zrt. földmunkákat vállalt el, előkészítési fázisban van egy autópálya-csomópont építkezése és minőségellenőri közbeszerzés is lezajlott a Főber Zrt és a Fugro Kft. győzelmével.
Most a városban aláírták az infrastrukturálisan előkészített terület adásvételi szerződését, és ezzel a beruházási terület a BMW Group tulajdonába került. A mintegy 1 milliárd eurós beruházás kapcsán Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Debrecenben elmondta: az autógyár építési munkálatai megkezdődhetnek.
Az eseményen elhangzott: az állam
annak érdekében, hogy hosszú távon szakképzett munkaerőt biztosíthassanak a városban működő cégeknek. A város új nemzetközi iskoláját nemrég adták át (az épületet a Hunép Zrt. kivitelezte).
Korábban a beruházással kapocslatban elhangzott: a gyár kapacitása évi 150 ezer autó összeszerelésére lesz elegendő, a komplexumban pedig ezernél is több alkalmazott dolgozhat majd.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.