A hónapok óta tartó erős tempó után egyszámjegyű bővülés következett, de a tavalyi év mérlege így is tekintélyes.
Tavaly novemberben az építőipari termelés 6,8 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit, októberhez mérten az építőipar szezonálisan és munkanaphatással kiigazított termelése 4,5 százalékkal csökkent - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Tavaly az év első 11 hónapjában az építőipari termelés 24,4 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.
Novemberben mindkét építményfőcsoport termelése emelkedett éves összevetésben: az épületeké 8,0 százalékkal, az egyéb építményeké 5,7 százalékkal. Az épületeknél továbbra is a lakó-, kulturális és ipari épületek építése, az egyéb építményeknél pedig az út- és vasútfejlesztési munkák voltak jelentősek - olvasható a KSH közleményében.
Az építőipari vállalkozások november végi szerződésállománya 8,3 százalékkal elmaradt a 2018 november végén mért adattól. Az épületek építésére vonatkozó szerződések volumene 46,4 százalékkal nőtt, az egyéb építményeké 20,1 százalékkal csökkent.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.