Az alapító-tulajdonos Varga Mihály az állami nagyberuházások szerepét hangsúlyozta, és aszerint választaná ki a projektekben szereplőket, hogy kinek van képessége, eszköze vagy erőforrása az adott feladathoz.
„Az egész szektor bízik abban, hogy az állami nagyberuházásokból a közeljövőben több lesz” – mutatott rá a KÉSZ Csoportot irányító Varga Mihály a napi.hu-nak adott interjúban. Az alapító tulajdonos hangsúlyozta, a válságban ezekkel tudnák a legjobban támogatni a cégek működését.
Azt is fontosak tartja, hogy mindenki a saját képességeinknek és erőforrásainak megfelelő feladatot végezhessen el iparágon belül. „Ha az állam és a privát szektor most jól együttműködik, mindkét fél megerősödve jöhet ki ebből a helyzetből.
Amennyiben az állam a válságkezelésben preferált területeken - legyen szó a turizmusról, a hadi vagy éppen az egészségügyi iparról - aszerint választaná ki a szereplőket, hogy kinek van képessége, eszköze vagy erőforrása az adott feladat elvégzéséhez, akkor tervezhetővé válnának a beruházások, ami a munkahelymegőrzés szempontjából kulcsfontosságú.
Hozzátette, ennek importkiváltó hatása is lenne, segítve a (termék)fejlesztéseket, ami pedig a jelenlegi töredezett ellátási láncokat is felváltaná. „Az most különösen fontos, hogy a megfelelő feladatok egyenes ágon jussanak el azokhoz, akik rendelkeznek a megfelelő kompetenciákkal” – mondta a vezető. „Ebben a helyzetben kerülni kell a szerencselovagokat, mert jó költségbecslők mindenhol vannak. Jelképesen mondva most nem halakkal kell támogatni az embereket, hanem hálóval - mert most lehetünk akkora bajban, hogy a bajt magát kell elosztani, nem a kezelésre szánt összegeket.”
Varga Mihály az interjúban az ágazat meghatározó cégcsoportjának a koronavírusra való időben elkezdett felkészülését is részletezte, amit korábban Vida Tamás vezérigazgató lapunknak is kifejtett. Kitért arra is, hogy a járványhelyzet miatt Magyarországon két projektük leállt, de jelenleg nincs a fókuszukban a leépítés. „Sőt bizonyos területeken - főleg a technológiai részlegeknél - rengeteg embert tudnánk felvenni” – tette hozzá.
A járványhelyzet nélkül az idei egy kiemelkedő év lett volna a cégcsoportnál: „Több mint 2000 kollégát foglalkoztatunk, csaknem 200 milliárd forint árbevétellel és ahhoz kapcsolódó eredményességgel terveztünk” – árulta el Varga Mihály.
Úgy fogalmazott, megerősödve is kijöhetnek a mostani helyzetből. „Biztosan nem pénzügyileg, de sokat tanulva, változtatva a működésünkön. Fontos például azt kiemelni, hogy ha vége a válságnak, akkor elmondhatjuk majd magunkról, hogy sok területen egy teljesen digitalizált céggé változtunk, amihez elég volt most pár hét.”
A cégcsoport első embere a járvány idején megerősített belső kommunikációról, a társaság értékeiről és a vezetőség önkéntes kezdeményezésére létrehozott kockázati válságalapról is beszámolt az interjúban, mely teljes terjedelmében itt olvasható.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.