A vírushelyzet szinte minden szektorban változásokat idézett elő. Kisebb vagy nagyobb mértékben, de átrendeződtek a piacok. A vásárlók magatartása is átalakulóban van, több iparágban felülírva az éves várakozásokat. Értelemszerűen az otthonok állagmegóvását, építését érintő projektek esetében is eltolódtak a hangsúlyok, a tetőfelújítási tervek is módosultak, amelyre a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. által készített kutatás is rávilágít.
A váratlan és hirtelen mutatkozó gazdasági visszaesés hatása az építőiparban is érzékelhető, amellyel kapcsolatban egy átfogó felmérést készített a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. Akik 2020-ra terveztek építkezést vagy házfelújítást, a megváltozott anyagi helyzet okán újra kellett tervezzék a kiadásaikat. Van, aki lemondott a beruházásról a közeljövőben, egyesek halasztanak vagy optimalizálnak, míg mások önerőbők kezdtek bele a munkálatokba.
A Terrán által megkérdezettek 72,9%-a tervez valamilyen jellegű „otthon projektet” még az év fennmaradó részére, ám ezek elsősorban kisebb beruházások, mint például a ház körüli barkácsmunkák, vagy a kertépítés. A válaszadók csaknem 57%-a későbbre ütemezte a megvalósítást vagy költség szinten hoz ésszerűbb döntéseket (optimalizál), de ez főként a nagyobb beruházásokat érinti.
Az optimalizálók tartanak attól, hogy a kialakult helyzet negatívan érinti őket anyagilag, ezért megfontoltabban vásárolnak, és a nagyobb beruházásokat hajlamosak elhalasztani, ahogyan az óvatosabb halasztók is, de ők nem mondanak le mindenről.
A DIY (csináld magad) szegmens csaknem 26%-ot tesz ki, melynek tagjai egyébként sem bíztak volna meg szakembert a feladatok vagy azok egy részének elvégzésével, ezért kevésbé érzik szükségesnek a költségvetésük áttervezését a kialakult helyzet miatt. A csoport közel 90%-a tervez még valamilyen kisebb-nagyobb beruházást erre az évre.
A válaszadók több mint 40%-a a pénzügyi hátterének romlását tapasztalta az elmúlt időszakban. A vásárlók anyagi érzékenységét tovább növeli a jövőbeli bizonytalanság és az anyagi helyzet negatív megítélése is.
Bár az építőanyagok online beszerzése még gyerekcipőben jár, a beton tetőcserépgyártó felmérése szerint már látszik a nyitottság ebben a kérdésben is.
A potenciális vevők számára a vásárlói és szakértői vélemények, valamint az anyagszükségletre vonatkozó információk a legfontosabbak, ez adja a tájékozódás alapját, elsősorban a költségeket optimalizálók körében.
„Cégfilozófiánk egyik meghatározó eleme a folyamatos fejlődés, ezért minden helyzetben az előrelépés lehetőségét keressük, továbbá az érdeklődők és a vásárlók még magasabb szintű kiszolgálásra törekszünk” - mondta Tóth Szabolcs, regionális marketing igazgató.
„Nincs ez másképp a jelenlegi viszonyok között sem. A kutatás eredményének fényében ezért Tetőt építek néven életre hívtunk egy olyan információs platformot, amelynek segítségével az építkezést, felújítást tervezők könnyedén megtalálhatják a témában felmerülő összes kérdésre a válaszokat” – tette hozzá a marketing igazgató.
Felmerül a kérdés, hogy a keresletet hogyan befolyásolta a járvány, milyen termékeket keresnek azok, akik optimalizálják a költségeket, halasztanak, továbbá azok, akik saját maguk kezdtek vagy kezdenek bele a munkálatokba.
A vállalat eredményei alapján szignifikáns változás nem mutatható ki.
Továbbra is nagy az érdeklődés a napelemes tetőcserép iránt, ami abból is fakad, hogy az a gyártó egyes tetőcserepeivel is kompatibilis, vagyis tetőfelújítást követően is megoldható a felhelyezése, másrészt a gazdaságos, de minőségi megoldások is előtérbe kerültek, így azoknak sem kell lemondania az időtálló, új tetőről, akik faragnának a költségeken.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.