A krízisre adott gyors válaszaival a Masterplast több országban növelni tudta piaci részesedését.
A Masterplast árbevétele a második negyedévben 27,499 millió euró volt, ami 4 százalékkal marad el az előző év azonos időszakától. Az építőipari szigetelőanyagokat gyártó és értékesítő vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján számolt be a legfrissebb adatokról. A cégcsoport adózott nyeresége elérte az 1,838 millió eurót, szemben a bázisidőszak 1,824 milliós nyereségével.
A társaság jelentése szerint az árbevétel csökkenését ellensúlyozta a növekvő kereskedelmi árrés. Az üzemi eredmény 2,757 millió eurós összegével az EBITDA (az adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) mutatója elérte a 10 százalékos rekordszintet, az egy évvel korábbi 8,4 százalékkal szemben.
A jelentésből kiderül, a folyamatos ellátásnak és a krízis helyzetre adott gyors válaszreakcióinak köszönhetően a cég több országban növelni tudta piaci részesedését a zsugorodó, majd a negyedév második felétől fokozatosan újra induló piacokon. A kiemelkedően teljesítő magyarországi értékesítés mellett a leányvállalatok is jól helytálltak, míg az export forgalom visszaesését jellemzően az olasz, görög és az angol piacokon kialakult covid-helyzet alakította.
Hangsúlyozták, a társaság hatékonyan élt a vírushelyzet adta beruházási és támogatási lehetőségekkel:
sikeresen pályázott a sárszentmihályi tetőfólia gyártóüzem, valamint logisztikai és infrastrukturális fejlesztések megvalósítására, ezen felül több országban is élt a munkaerő megtartásra irányuló támogatásokkal.
Közölték, Németországban, az ascherslebeni gyártóegység akvizíciója a tervezett ütemben halad. A társaság irányítása alatt új leányvállalatként, a Masterplast Nonwoven GmbH július 1-étől megkezdte a működését. Nyugat-európai gyártói hátterével a vállalat belép a magasabb nyereség tartalmú egészségipari termékek piacára, amivel jelentősen hozzájárul a forgalom és eredményesség további javulásához.
Kiemelték, a Fidelis BAU Kft. megvásárlásával egyidőben a Masterplast a magyar építőiparban elsőként indította el körkörös gazdálkodást megvalósító kezdeményezését, a Hungarocell zöld programot. Ennek lényege, hogy a Masterplast által értékesített, de a kivitelezésnél fel nem használt vágási maradék polisztirolokat visszagyűjti, és azokból újra szigetelőanyagot állít elő. A program első évében 10 ezer köbméter anyag újrahasznosítását tűzték ki célul.
Az 1997-ben alapított Masterplast 9 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2019-es árbevétele 107 millió euró volt.
A BÉT-en jegyzett részvények ára kedden délelőtt 2,1 százalékkal 710 forintra emelkedett az előző záróárához képest. Az elmúlt egy évben a részvények legmagasabb árfolyama 782 forint, a legalacsonyabb 514 forint volt.
Az eddig a kelet-magyarországi vármegyeszékhelyre érkezett és a még megvalósulásra váró fejlesztések értéke meghaladja az 1000 milliárd forintot. Többek között ennek részleteiről beszélt, valamint országszerte 10 nagy forgalmú pályaudvar magántőke bevonásával megvalósuló fejlesztési tervét is bejelentette az építési és közlekedési miniszter.
Lezárult az építészeti ötletpályázat, kihirdették az eredményt.