A krízisre adott gyors válaszaival a Masterplast több országban növelni tudta piaci részesedését.
A Masterplast árbevétele a második negyedévben 27,499 millió euró volt, ami 4 százalékkal marad el az előző év azonos időszakától. Az építőipari szigetelőanyagokat gyártó és értékesítő vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján számolt be a legfrissebb adatokról. A cégcsoport adózott nyeresége elérte az 1,838 millió eurót, szemben a bázisidőszak 1,824 milliós nyereségével.
A társaság jelentése szerint az árbevétel csökkenését ellensúlyozta a növekvő kereskedelmi árrés. Az üzemi eredmény 2,757 millió eurós összegével az EBITDA (az adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) mutatója elérte a 10 százalékos rekordszintet, az egy évvel korábbi 8,4 százalékkal szemben.
A jelentésből kiderül, a folyamatos ellátásnak és a krízis helyzetre adott gyors válaszreakcióinak köszönhetően a cég több országban növelni tudta piaci részesedését a zsugorodó, majd a negyedév második felétől fokozatosan újra induló piacokon. A kiemelkedően teljesítő magyarországi értékesítés mellett a leányvállalatok is jól helytálltak, míg az export forgalom visszaesését jellemzően az olasz, görög és az angol piacokon kialakult covid-helyzet alakította.
Hangsúlyozták, a társaság hatékonyan élt a vírushelyzet adta beruházási és támogatási lehetőségekkel:
sikeresen pályázott a sárszentmihályi tetőfólia gyártóüzem, valamint logisztikai és infrastrukturális fejlesztések megvalósítására, ezen felül több országban is élt a munkaerő megtartásra irányuló támogatásokkal.
Közölték, Németországban, az ascherslebeni gyártóegység akvizíciója a tervezett ütemben halad. A társaság irányítása alatt új leányvállalatként, a Masterplast Nonwoven GmbH július 1-étől megkezdte a működését. Nyugat-európai gyártói hátterével a vállalat belép a magasabb nyereség tartalmú egészségipari termékek piacára, amivel jelentősen hozzájárul a forgalom és eredményesség további javulásához.
Kiemelték, a Fidelis BAU Kft. megvásárlásával egyidőben a Masterplast a magyar építőiparban elsőként indította el körkörös gazdálkodást megvalósító kezdeményezését, a Hungarocell zöld programot. Ennek lényege, hogy a Masterplast által értékesített, de a kivitelezésnél fel nem használt vágási maradék polisztirolokat visszagyűjti, és azokból újra szigetelőanyagot állít elő. A program első évében 10 ezer köbméter anyag újrahasznosítását tűzték ki célul.
Az 1997-ben alapított Masterplast 9 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2019-es árbevétele 107 millió euró volt.
A BÉT-en jegyzett részvények ára kedden délelőtt 2,1 százalékkal 710 forintra emelkedett az előző záróárához képest. Az elmúlt egy évben a részvények legmagasabb árfolyama 782 forint, a legalacsonyabb 514 forint volt.
A SZABADICS Cégcsoport megerősítette fenntarthatósági elköteleződését: a 2024-es CSRD önnyilatkozat verifikációja után hároméves, átfogó stratégiát alkotott, melyben nemcsak célokat, hanem konkrét lépéseket is meghatározott.
Az atomerőmű nem „polctermék”, azaz a terveket nem lehet csak úgy lekapni a polcról, országonként eltérők a követelmények és mások a telephelyjellemzők. A terveket minden esetben a helyi adottságokhoz hozzá kell igazítani. Ezzel összefüggésben igazolni szükséges, hogy az erőmű tervei megfelelnek a nukleáris biztonsági követelményeknek. Alapvető eszköz erre a célra a biztonsági elemzés, az ezzel kapcsolatos feladatokat a Paks II. projektben a Nukleáris Osztály szakemberei végzik.