A nagymúltú díjat Németh Dorián, a SWIETELSKY Kft. és Simon Tamás, a Magyar Közút Nzrt. munkatársai vehették át.
Átadták az 1999-ben megalapított Közúti Szakemberekért Alapítvány által adományozott két Év Fiatal Mérnöke díjat a Magyar Közút dísztermében, a megbecsült elismerést
Lapunk elérte Németh Doriánt, aki elmondta:
nagy megtiszteltetés számára, hogy átvethette a díjat.
A fiatal mérnök már most is egyszerre dolgozik az M85-ösön, az M4-esen és a kaposvári intermodális csomóponton (IMCS) (ezek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásai - a szerk.), így nem jelöltek meg konkrét projektet elismerésének indoklásában, azonban mind műszakilag, mind összegben a kaposvári fejlesztés a legnagyobb – mutatott rá.
A korábban 5 évet tervezői oldalon is dolgozó szakember elmondta: az IMCS gyalogos hidjának engedélyeztetési terveit is a SWIETELSKY nyújtotta be a hatóságnak, ami különleges lehetőséget adott a projektben. Kifejtette, az, hogy ennyi projekten dolgozik, azt jelenti, hogy ezeken a műszaki oldalt kézben tartja, és örömét fejezte ki ennek értékelése kapcsán. „Egyfajta összekötő kapocs vagyok a tervezés és a kivitelezés között” – mutatott rá.
Megkerestük a szervezet alapítóját és a szakma megbecsült emeritusát, Dr. Törőcsik Frigyest, aki a magyarepitok.hu-nak kifejtette: az alapítvány azért jött létre, hogy két díjjal is elismerje a szakmát. Egyrészt életműdíjjal ismerik el a 70 év feletti kollégák munkáját, másrészt pedig minden évben olyan 35 év alatti kollégákat ismernek el az Év Fiatal Mérnöke Díjjal, akinek már önálló eredmény és siker kapcsolódik a nevéhez.
Az eseményen részt vett az alapítvány 11 fős, az ágazatot teljes keresztmetszetében lefedő kuratóriumának öt tagja:
A kivételes helyzetre tekintettel a kuratórium további tagjai nem tudtak személyesen részt venni:
|
Dr Törőcsik Frigyes elmondta: az Év Fiatal Mérnöke elismerést pályázati rendszerben ítélik meg, ezekből 8-12 érkezik nyújtanak be. Ebből a kuratórium szavazatai alapján kettő, vagy három mérnököt ismernek el a díjjal (idén februárban Rosta Szabolcs, a Duna Aszfalt azóta innovációs főmérnökké előlépett munkatársa vehette még át az elismerést – a szerk.).
Rámutatott: ebben a korosztályban még nem sok elismerési lehetőség van, azonban ha valaki akár kivitelező-, akár tervező-, akár közútkezelő-, akár kutatómérnökként már önálló eredmény ért el és ezt pályázatával bizonyítja, illetve a közvetlen vezetője is alátámasztja ezt, akkor ez is díjat érdemelhet.
Németh Doriánról dr. Törőcsik Frigyes azt hangsúlyozta, hogy „nagyszerű hidakat épített. Több másik híd között a kaposvári intermodális csomópont gyalogos hídja is a nevéhez kapcsolódik.” Simon Tamásról pedig elmondta: a Magyar Közút nagy reményű fiatal mérnöke, aki a jelentős forgalmú autópályák éjszakai munkavégzésének innovációját irányította, komoly szervezést vállalva, új technológiákat bevezetve.
Az iparág egyik legelismertebb szakembere hangsúlyozta még, hogy a koronavírus rendkívüli éve sok változást hozott a szakmában és egyben jelezte a nagymúltú alapítvány ágazati szerepét és támogatásának fontosságát.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.