A Kft.-ből Zrt.-vé való átalakulást a vállalatnál hosszas előkészületek előzték meg, a döntést a generációváltás és a folyamatos fejlődés biztosítása is indokolta.
A mai naptól, 2020. szeptember 1-től kezdődően a kiskunhalasi székhelyű Merkbau Kft. immár Merkbau Zrt.-ként működik tovább. Az építőipari cégnél az ehhez szükséges előkészületek már évekkel korábban elkezdődtek.
A zártkörű részvénytársasági forma kialakítása egyrészt a generációváltáshoz kapcsolódik, ugyanis a vállalat egyik legfőbb célja a fiatalabb generáció simulékony és effektív beépülése a szervezet életébe és a cégvezetésbe. Mindezen túl az átalakulás szükségessége a cég folyamatos működéshez és fejlődéshez is kapcsolható.
Ezen felül lehetőség nyílik a társaságnál dolgozó vezető beosztású személyek érdekeltségének kialakítására a vállalat további értéknövekedésében.
A jogi forma átalakulása után a vállalatvezetési folyamatok az eddigiekhez hasonlóan működnek majd a továbbiakban is, ugyanakkor változást jelent, hogy mostantól ezek a metódusok formalizáltabbak lesznek. Formális átalakulást jelent az igazgatóság és a felügyelőbizottság – tehát a kollektív vezetés – létrehozatala, ami ugyanakkor az eddigi gyakorlat szempontjából nem jelent érdemi változást.
A jelenlegi cégvezetők mellett gyermekeik is helyet kapnak az igazgatóságban.
A partnerek, azon túl, hogy a kft. helyett egy új adószámmal rendelkező zrt.-nek számláznak és tőle fogadnak be számlát, mást nem fognak érezni.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.