A közel 2 ezer négyzetméteres létesítmény a WHB-Épkar Építőipari Kft. munkájával épül meg.
Gőzerővel zajlanak a magyar pavilon munkálatai Dubaiban a WHB-ÉPKAR Kft. kivitelezésében – derül ki az Épkar Zrt. Facebook posztjából. Korábban helyszíni riporttal már beszámoltunk arról, hogy elérte legmagasabb pontját a különleges faszerkeszetű pavilon.
Jelenleg a homlokzatburkolás, valamint a kiállítás bejárhatóságát biztosító rámpa elektromos és gépészeti alapszerelése van folyamatban.
Továbbá megkezdődött már a keményfa-távtartók elhelyezése is, melyek megadják a hullámzó hatást a 14-15 méter hosszú LVL burkolatnak.
„Különösen nagy büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a belső kupola tetőszerkezeténél felhasznált Opeion gyűrű az ÉPKAR karcagi lakatosüzemében készült el” – írja az Épkar Zrt.
A létesítmény érdekessége, hogy száraz technológiával készül, azaz építésénél a kivitelezők nem használnak olyan technológiákat, amelyekhez víz kell. A magyar megjelenés központi témája, az emberiség alapvető éltető eleme, a víz. Az épületben helyet kap egy kiállítás is, melynek célja Magyarország egyedülálló gyógy- és termálvíz kincsének bemutatása, valamint az ezekhez kapcsolódó turisztikai desztinációk népszerűsítése.
Az épület szerkezeti elemeit részben tengeri úton, részben pedig a világ egyik legnagyobb teherszállító repülőjével szállították el a Dubaji Világkiállítás területére három ütemben, 2019 őszén. Már maga a szállítás is különleges eljárásokat igényelt, mivel a szerkezeti elemek súlya több mint 560 ezer kilogramm. A leghosszabb elem 18,47 méter, a legnehezebb pedig több mint 2700 kilogramm volt.
A tervek szerint az objektumot a világkiállítás 192 másik országával együtt tekinthetik majd meg a számos országból érkező vendégek.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.