A BauApp alapfunkcióinak használata fél nap alatt megtanulható, a későbbiekben pedig online oktatással és személyes ügyfélszolgálattal is segítik a felhasználókat.
Legutóbbi cikkünkben bemutattuk, hogy a BauApp építőipari alkalmazásra a kivitelezés minden fontos lépése során támaszkodhatunk. A szoftverfejlesztő cég kereskedelmi igazgatójával, Tamás Tiborral most a termék telepítésének folyamatáról, illetve az ügyféltámogatás témaköréről beszélgettünk.
A beszélgetés elején a vezető emlékeztetett, hogy az alkalmazás az építőipar összes szereplője számára megoldást kínál. Kiemelte:
„célunk egy átfotó építőipari platform fejlesztése volt, a Bauapp felhasználása nem specializált, nem korlátozza a felhasználást egy-egy területre. Így a felhasználói kör is széleskörű, illetve az app fejlesztésében is fontos szerepe van az ügyfelek visszajelzéseinek, ezeket figyelembe vesszük az új funkciók megtervezésénél.”
Összegezte: az építőipar minden szereplője megtalálta a szoftverben azt, ami számára fontos és értékes. Használatával az ingatlanfejlesztők a teljes dokumentumkezelés folyamatát egyszerűsíteni tudják. A legszélesebb felhasználói kört biztosító generálkivitelezők az aktuális kiviteli tervek mellett saját terveik jóváhagyási folyamatait is itt kezelik, emellett a hibajegy kezelés, feladatkezelés is kiemelten fontos számukra. A szakági kivitelezők sokszor már a generálkivitelezőket megelőzve kapcsolódnak be a hibajegyek kezelésébe. Végül, de nem utolsó sorban az Intelligens Szállítólevél kiállítása során pedig az építőanyag gyártók és -kereskedők is csatlakoznak a rendszerhez.
Tamás Tibor elmondta, hogy sok cégvezető tart egy új szoftver vagy vállalatirányítási rendszer bevezetésétől: rengeteg időt vesz igénybe a fejlesztés, a tesztelés és az azt követő finomhangolások. Arról nem is beszélve, hogy egy saját szoftver fejlesztése során költségek már akkor is keletkeznek, amikor az még a tesztfázisban tart.
A Bauapp ezzel szemben egy kiforrott alkalmazás, amelyben az ügyfelek olyan környezetet kapnak, ahol már nem merülnek fel átmeneti, kísérleti jellegű megoldások.
„A kapcsolatfelvételtől az előfizetés indításáig általában egy hét telik el” – tette hozzá. A BauApp projektkoordinátor csapata az ügyfelek helyszíni indítását és a felhasználók oktatását végzi. „Ők azok, akik megrendelést követően felveszik a kapcsolatot az ügyfél projektvezetőjével. Ezzel párhuzamosan az ügyfélszolgálati csapat és a rendszermérnökök a háttérben már dolgoznak azon, hogy létrehozzák az ügyfél vállalatát és a felhasználóit.”
Ezt követően az összes felhasználó számára egy előzetes prezentációt tartanak, amely összefoglalja a BauApp lényegét, és bemutatja, hogy miként fogja az alkalmazás a kollégák munkáját támogatni.
A BauApp szoftver indítása oktatással együtt maximum 4 órát vesz igénybe, ha a tervkezelővel kiegészített komplexebb változatot használja az ügyfél, az egy nap alatt teljesíthető.
Kiderült: ezt a folyamatot projektkoordinátorok segítik. Az ő feladatuk még többek között az, hogy
"Az én munkám főként a termék ismertetéséből áll, és megbizonyosodni arról, hogy az egyes felhasználók elsajátították-e az alkalmazás használatát, illetve a már velem kapcsolatba kerülő cégek segítése –
mondta el Suba Leila, a BauApp projekt koordinátora.
A bevezetés során és utána főként technikai kérdéseket kapunk: mit és hogyan kell létrehozni, módosítani a felületen − az alkalmazás egyszerű kezelőfelülete miatt ezeket nagyon gyorsan tisztázzuk is.
A használat közben általában a fejlesztési igényekkel, kérésekkel fordulnak felém, amiket továbbítok a termékfejlesztőknek.
Természetesen a partnerünkhöz igazodunk a segítségnyújtásban is: igény szerint e-mailen, telefonon vagy akár videóhívás keretén belül is állunk rendelkezésre, illetve a helyszíni segítségnyújtás is opció részünkről." − tette hozzá Suba Leila.
A kereskedelmi igazgató fontosnak tartotta kiemelni, hogy ezt követően sem engedik el a felhasználók kezét: online útmutatókkal, valamint telefonos és e-mailes segítségnyújtással is ügyfeleik rendelkezésére állnak.
Tamás Tibor kifejtette: a szoftverbe minden egyes tevékenységhez beépítettek egy videó útmutatót, amely a vállalat YouTube csatornájára linkeli a felhasználót, ahol számtalan rövid, közérthető módon szerkesztett videó segíti az elakadt ügyfelet.
Emellett életre hívták a BauApp Academy online oktatási felületét, ahol a felhasználókat végig vezetik a tananyagon, és egy bizonyítványt is kapnak arról, hogy az adott modulokban sikeresen elvégezték a képzést.
„Mindezek mellett természetesen egy − bővített munkaidőben dolgozó − ügyfélszolgálati támogató csapat (support team – a szerk.) is rendelkezésre áll, akiket telefonon és e-mailben lehet keresni, így a gépi hang helyett személyre szabott támogatás érkezik. A fentieken túl lehetőség nyílik megismételt helyszíni oktatásra is, illetve új csapatok bevezetésére”
– tette hozzá az igazgató.
A bevezetés és előfizetés költségeire kitérve Tamás Tibor azzal kezdte, hogy nincsenek rejtett költségek, hiszen sem projektindítási díjat, sem konzultációs díjat nem számolnak fel.
Minden csomaghoz akár 30 napos tesztidőszakot biztosítanak az ügyfelek számára, akik akkor válnak előfizetőkké, ha nem mondják azt vissza a tesztelési idő végéig.
Hozzátette: 90 százalékos előfizetési rátával dolgoznak, ami az alkalmazás sikerét mutatja.
A tesztidőszakot követően válik a szolgáltatás havidíjas alapúvá: a rugalmasan kezelhető konstrukció nem jelent elköteleződést, és bármikor felmondható. A határozott idejű éves előfizetés előnye pedig az, hogy az ügyfelek részére kedvezményeket is biztosítanak.
A cég három év alatt startupból meghatározó piaci szereplővé vált, felhasználói bázisa folyamatosan gyarapodik. Ennek egyik kulcsa, hogy meghallgatják az ügyfeleket, és pontosan azokat a megoldásokat fejlesztik a modulokba, amelyekre a legtöbb ügyfélnek igénye van.
„A felhasználó felületet tudatosan terveztük átláthatóvá, letisztulttá, a kezelése olyan egyszerű, mint bármilyen közösségi platform használata.”
Aki a Facebook-on tud posztolni, annak a BauApp használatával sem lesz problémája”
- fejtette ki.
A tervezés során tekintettel voltak arra is, hogy a mobil felületet építkezéseken használják, így akár hálózati lefedettség hiányában is betölt az alkalmazás, elérhetőek a tervrajzok.
Kiss Gábor, a Metrodom Kivitelező Kft. ügyvezetője az alkalmazásról így nyilatkozott:
"A Metrodom mindig is elkötelezett volt az innováció mellett. A digitális megoldások kulcsfontosságúak a magas minőség és a költséghatékonyság elérése érdekében az építési szakaszban.
A BauApp tervrajzkezelési és hibajegykezelési megoldásokat választottuk, mivel felhasználóbarátok és illeszkednek folyamatainkhoz, segítik az alvállalkozókkal való kommunikációt is.
Fontos, hogy mindenkinél ugyanazok, a legfrissebb tervek legyenek. Nagyon sok hibát meg tudunk előzni vele, a kollégák értékes ideje nem papírokkal való rohangálásra, felesleges egyeztetésekre megy el. A terv jóváhagyási folyamatokat és a revíziók kezelését is ebben az egy rendszerben végezzük, nem kell e-mailekből összehalászni a terveket, minden egy helyen van.
Először csak 1-2 helyszínen kezdtük el használni, de hétről hétre implementáljuk az eszközt az új projekteknél, például a Teve utcai és Bosnyák téri építkezésen.
Nagyra értékeljük, hogy a BauApp nem csak IT vállalat, de tudással rendelkezik az építkezés terén is, bátran kereshetjük, ha elakadnánk, és nem riad vissza, ha ki kell jönni az építkezésekre." – emelte ki az ügyvezető.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.