Innovatív kerékpáros forgalomszámlálási rendszert tesztelt a Magyar Közút és az Asura Technologies.
Sikeresen zárult a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a magyar tulajdonú Asura Technologies Zrt. kerékpárszámlálási pilot projektje a Megyeri híd pesti hídfőjénél – derült ki a vállalat sajtóközleményéből. A projekt célja, a mérési adatminőség javítása mellett, egy olyan technológia tesztelése volt, amely nemcsak automatizált, hanem valós idejű adatszolgáltatásra is alkalmas.
Az elmúlt évek tendenciái idén is folytatódnak és a tapasztalatok is azt mutatják, hogy egyre többen használják a kerékpárjukat már a hétköznapokon is. A környezetterhelés (levegő- és zajterhelés), illetve a közúthálózat terheltségének csökkentésére szolgáló kerékpár és gyalogoshálózat mérése segítheti a későbbi fejlesztések előkészítését, az egészséges életmód és az alternatív közlekedési módok népszerűsítését, amelyek mind támogatják az ország fenntartható fejlődésre vonatkozó törekvéseit.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2018 óta országszerte több mint, 1.000 km kerékpárút kezelését végzi.
A társaság célja továbbra is olyan kerékpárút hálózat üzemeltetése, amely széles körben és biztonságosan használható. Ehhez viszont elengedhetetlenek a megfelelő forgalomszámlálási adatok, melyek segítenek abban, hogy a kerékpározók igényeihez igazodó fejlesztések valósulhassanak meg a jövőben is, például jelzőlámpák kialakítása és új szakaszok építése. Az eddig és jelenleg is használt szenzoros (ultrahang, infravörös, indukciós) és manuális mérési technológia mellett tesztjelleggel egy új megközelítésű adatgyűjtést vizsgált a Közút.
Az Asura Technologies Zrt. mesterséges intelligencián (Artificial Intelligence – AI) alapuló videóanalitika fejlesztésével foglalkozik, melyet a közúti forgalomszámlálásnál és parkolási megoldásoknál használnak, a világ több pontján, de főként az Egyesült Államokban.
A cég által fejlesztett kerékpáros forgalomszámláló szoftver kamerakép alapján, a személyes adatokra vonatkozó jogszabályok betartásával számlál, kategorizál és rögzíti a forgalom haladási irányát.
A rendszer külön burkolati- és egyéb szenzorok elhelyezése, illetve alkalmazása nélkül, kizárólag kamerák rögzített képeinek feldolgozásával szolgáltat adatokat. A videó analitikai szoftver a kihelyezett kamera látószögébe eső területen képes a forgalom (jármű, kerékpár vagy akár gyalogos) összes meghatározó paraméterének érzékelésére.
A rendszerről készült videós anyag elérhető a Magyar Közút hivatalos Instagram- és az Asura Technologies Zrt. Facebook- és LinkedIN oldalán .
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.