Az építési anyagokat gyártó élvonalbeli olasz vállalat újdonsága: a multifunkcionális vízálló építőlemez mosdókhoz, fürdőszobai bútorokhoz.
A 70-es évek, a retro, a természeti motívumok alkalmazása az új trend. Ez derült ki Bolognában, ahol szeptember végén 39. alkalommal rendezték meg a Cersaie-t, a világ legjelentősebb nemzetközi építészeti és fürdőszobai kerámia kiállítását.
Idén gyakorlatilag mindent lehetett látni: eredeti és újraértelmezett márvány, fa és kő mintákat, növényi nyomatokat, virágokat és a 70-es éveket idéző csíkokat, mintákat és színeket a rikítótól a pasztellig, az élénk színűtől a minimalizmusig, a vadtól a visszafogottig, a fényesektől a mattig. Továbbra is divatosak a rozsda és arany árnyalatú burkolatok, az antik motívumok, valamint a modern, 3 dimenziós minták. Egyre népszerűbbek tapétához megtévesztően hasonlító burkolatok.
A kiállításon az építési anyagokat gyártó élvonalbeli Mapei Kft. is bemutatta újdosnágait. Kiemelt figyelmet kapott, e változatos burkolat irányzatokat jól kiegészítő Mapei Ultracolor Plus fugázó család, amely új színekkel bővülve már 40 féle színben érhető el.
A cég hitvallása: ahhoz, hogy egy vállalat növekedni tudjon a globális piacon, versenyképesnek kell lennie. Ezért a Mapei az éves forgalom 5 százalékát a kutatás-fejlesztésre fordítja. A cég számára a kutatás és az innováció a növekedés mozgatórugói.
Ennek e felfogásnak az eredményeképp a kiállításon bemutatták a Mapei bevonatcsaládjának legújabb fejlesztéseit. A közönség megismerhetett többek között két speciális vízbázisú festéket.
A Cersaie legnépszerűbb Mapei innovációja a Mapeguard Board multifunkcionális vízálló építőlemez volt, melyből könnyen építhető mosdó vagy más fürdőszobai, wellness bútor. Sőt a technológia károsodott falfelületek kiegyenlítésére is alkalmas vakolat helyett.
Egy hónappal a határidő előtt adták a csúcstechnológiájú üzemet, komoly elismerés lett az eredménye a Panattoni részéről.
Londonban vehette át a Market az International Property Awards díját.