Nemcsak piaci eredményeit növelte jelentősen a Generon napelemes tetőrendszerről is ismert magyar cég, hanem egy vezető német tetőfedő-gyártóval is hosszútávú együttműködést kötöttek.
A fenntartható fejlődés fontosságát hangsúlyozva kezdi évértékelő sajtóközleményét a több szempontból is eredményes 2022-t maga mögött hagyó Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. Kifejtik:
a tavalyi évben minden eddiginél fontosabbá vált az energetikai korszerűsítés, a környezettudatosság és az energiatakarékosság. Mindez illik a fenntarthatósági kérdésekben saját megoldásával is iránymutató Terrán termékeihez és stratégiájához, melyek közül az egyik legismertebb a Generon napelemes tetőrendszer.
A Generon bevezetése óta több mint 230.000 darab beépített modullal van jelen a hazai piacon és a 2023-as terveikben további fejlesztés is várható a szolárpanellel kapcsolatban – írják.
A Terrán gazdasági mutatói tekintetében is kiemelkedő évet zárt: nettó árbevételüket az öt évvel ezelőttihez képest megháromszorozták, így ez meghaladta a 33 milliárd forintot. Ebből több mint 21 milliárd forint Magyarországon teljesült.
A KSH adatai szerint a tavalyi évben az építőipari termelés összességében 3,0%-kal bővült, ezen belül az épületek építésének volumene 6,3%-kal nőtt. Ehhez igazodott a cégcsoport cserép gyártásának mértéke, amely meghaladta a 94 millió darabot. A Terrán munkavállalói számát is növelte, közel 8 százalékos létszámbővítés történt 2022-ben.
A Terrán hangsúlyozza a pontos és széleskörű szabályozások iránti elkötelezettségét. Mint írják, a cégcsoportnál a minőségbiztosítás kiemelt jelentőségű a hatékony működés szempontjából és előkészíti az ISO9001 bevezetését, amely hozzájárul a vállalati folyamatok racionalizálásához itthon és a külpiacokon egyaránt.
„Örömmel jelenthetjük be együttműködésünket a Nelskamp GmbH-val, Németország egyik vezető, nagy tapasztalattal bíró tetőfedőanyag-gyártójával. Hasonlóan a Terránhoz a Nelskamp is családi tulajdonban lévő vállalat, így értékrendünk, rugalmas reagálásunk az aktuális piaci igényekre megegyezik. Napelemes tetőcserepünk, a Generon immár a partnercég termék-portfóliójának része, így a német vásárlók igényeit is ki tudjuk szolgálni.
Cégünk a külföldi piacokon is egyre erőteljesebben jelen van, ezzel is garantálva a cégcsoport stabilitását. Az idei évben Németország mellett együttműködések indultak Nagy-Britanniában is, elsősorban Generon termékünk vonatkozásában. Délszláv piacaink továbbfejlesztése is kulcsfontosságú lesz 2023-ban a hazai gyártási feladatok hatékonyságának megőrzésében” – mondta Gódi Attila, a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. ügyvezető igazgatója.
A közlemény kiemeli. a cégcsoport a környezettudatosság mellett fő feladatának tartja a hiteles, alapos tájékoztatást, mind a szakma, mind az érdeklődők, vásárlók számára. A magasabb szintű kiszolgálás és a megbízható forrásból történő tájékozódást egy platformmal segíti a Terrán. A fogyasztói szokások megváltozására reagálva újította meg TetőtÉpítek felületét: a platform nem csupán minden részletre kiterjedő információval szolgál, hanem edukációs anyagokkal, videókkal, kalkulátorral segíti az érdeklődőket az inspirációtól a tervezésen át a kivitelezésig. Emellett továbbra is rendelkezésre áll a Terrán egész országot lefedő szaktanácsadói hálózata is.
A 2022-ben mindemellett a Terrán mindegyik telephelyén napelemparkok fejlesztésére került sor:
Bóly mellett már Pécsett és Kunszentmiklóson is napenergia fedezi a cégcsoport gyártás-energiaigényének jelentős hányadát és hasonló fejlesztésekre a jövőben is készül a cégcsoport.
Kiemelik: felkészültek egy kihívásokkal teli 2023-as évre. Egyben hangsúlyozzák azt is:
a cégcsoport a piaci bizonytalanságok ellenére is stabil, adaptív, nagy múltú szereplő, mely három hazai és két külföldi gyárával megfelelő termelési kapacitásokkal rendelkezik és biztosan képes lesz maximálisan kiszolgálni a piacait itthon és külföldön egyaránt.
Végezetül az évértékelő kitér még arra is, hogy a Terrán 2022-ben is két magas szakmai minőséget jelentő Superbrands díjjal gazdagodott.
Átadták az ÉVOSZ Év Építőipari Marketingkommunikációs Díjait. A szövetség Médiatagozatának célja, hogy ösztönözze az ágazatban dolgozó kiemelkedő szakemberek értékteremtő munkáját, valamint, hogy az építőipar is felkerüljön a marketing szakma térképére.
A Weinberget három évtizede irányító szakember mellett a Merkbau sikereiben oroszlánrészt vállaló Márton Norbert is elnyerte a kitüntetést.