Gyorsabb gyártás és kellemesebb környezet segíti a munkát az ÉPI fővárosi üzemében.
Magyar tulajdonú építőipari vállalatként az Épszerk-Pannónia Invest Kft. fő tevékenysége a monolit vasbeton szerkezetépítési munkák kivitelezése, amelyben az ország egyik legnagyobb kapacitásával rendelkeznek. Az iparágban eltöltött több mint 30 év alatt az építőipari kivitelezés szinte valamennyi területén megmutathatták tudásukat, ehhez pedig évtizedek óta járul hozzá saját gyártókapacitásuk is.
Három gyártóüzemmel rendelkezik a vállalat, amelyek között az Ercsiben található részleg az előregyártott vasbeton elemek készítéséért felel, az Alsónémedi üzemben a különböző acéltermékek gyártása, míg a fővárosi Fertő utcában található üzemben a betonacél feldolgozása zajlik. Tóth Tibortól, az ÉPI (Épszerk-Pannónia Invest Építőipari Kft.) Betonacél feldolgozó üzemének üzemvezetőjétől a Fertő utcai egység felújításának apropóján tudtunk meg részleteket annak működéséről.
Bár a Fertő utcai telephelyen elsősorban az ÉPI saját szerkezetépítő munkáihoz szükséges betonacél mennyiségek feldolgozása zajlik, mint azt korábban írtuk, a gépfejlesztéseket követően mára nemcsak saját felhasználásra, hanem külső partnerek megrendeléseinek gyártására is elegendő a kapacitásuk: a 15 fő fizikai dolgozóból és három műszaki kollégából álló állandó stáb akár havi 1500-2000 tonna betonacélt is képes legyártani.
Betonacél előregyártó üzemük 2500 m2-es bedaruzott csarnok, ahol a már bevált MEP betonacél vágó-hajlító automata gépekkel dolgoznak. A csarnoképületben három betonacél-daraboló géppel, egy duplahajlítóval, három kengyelautomatával, egy cölöpgyártó automatával és öt további hajlítógéppel készítenek hajított betonacélt 8 és 40 mm-es átmérő között. Az egységhez tartozik még egy 1000 m2-es külső raktár is, ahol havi szinten folyamatos 2000 tonna betonacélkészlettel rendelkeznek.
„A hajlított betonacél-gyártás a beérkezett statikai tervek feldolgozásával kezdődik irodánkban, ahol a két munkatársam, Varga-Tóth Tímea építészmérnök és Bálint Nikolett a kiszállításig végigkövetik a folyamatokat” – mesélte az üzemvezető.
Beérkező igénytől függően számos ponton segítségére lehetnek a megrendelőiknek, így
„Rendelkezünk Excellent SME tanúsítvánnyal – emelte ki Tóth Tibor –, ami Magyarország legmegbízhatóbb vállalatai közé sorolja cégünket.”
Természetesen az üzem egyedi szerkezeti acélok gyártására is alkalmas, amelyhez külön, erre a célra kialakított lakatos részleget tartanak fenn. Falbekötő cipzárak, kötőelemek, vasalási csomópontok vagy teljesen egyedi megrendelések alapján készült szerkezeti elemek is készülhetnek a szakemberek keze alatt. Ennek ellenére a gyártás folyamán törekednek hulladékmennyiség minimalizálására, a maradék acélt pedig igyekeznek újra felhasználni.
2021. július végén vágtak bele az üzem fejlesztésébe. A frissen elkészült megújításnak köszönhetően modern környezetben, szigetelt szendvicspanel-burkolattal ellátott munkatérben dolgozhatnak a kollégáik, ezzel jelentősen javították az gyár komfortját. Az új híddaruk beszerzése óta pedig sokkal gyorsabb lett a gyártás menete.
Jó szervezéssel akár 1-2 napos határidővel is vállalhatnak gyártást,
ami a mostani piacon nem elhanyagolható. A vállalat továbbra is elkötelezett a gyorsaság és a minőség iránt, a siker pedig a jól képzett és rugalmas fizikai dolgozók hozzáállásának is köszönhető.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.